سلامت نیوز : با توجه به بررسی مدارک و شواهد جدید کودکانی که چه در دوران بارداری مادر و چه در خانه در معرض دود سیگار قرار می‌گیرند به احتمال زیاد به بیماری مننژیت تهاجمی مبتلا می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ بیماری مننژیت تهاجمی از علل عمده مننژیت باکتریایی است و همچنین می‌تواند با هجوم باکتریها به خون، ریه یا مفاصل کودکان و بزرگسالان جوان این بیماری را تشدید کند.

میزان مرگ و میر بیماری مننژیت نزدیک به 5 درصد است و از هر ۶بیمار یک نفر با ناتوانی شدید، از جمله مشکلات عصبی یا رفتاری مواجه می‌شود.

محققان انگلیسی با بررسی 18 تحقیق قبلی دریافتند که قرار گرفتن در معرض دود سیگار در خانه خطر ابتلا به بیماری مننژیت تهاجمی در کودکان را دو برابر می‌کند و این خطر برای کودکان کمتر از 5 سال حتی بیشتر بوده است.

نتایج حاصل از این بررسی همچنین نشان داد که کودکان متولد شده از مادرانی که در دوران بارداری سیگار می کشیدند، در مقایسه با افرادی که در خانواده های غیر سیگاری متولد شدند، ۳ برابر بیشتر احتمال ابتلا به بیماری مننژیت تهاجمی را داشتند.

نتایج این تحقیقات در مجله BMC Public Health  منتشر شده است.

دکتر موری راشل نویسنده این تحقیقات از مرکز مطالعات کنترل دخانیات در دانشگاه ناتینگهام در این مورد گفت: ما تخمین می‌زنیم که هر ساله 630مورد به بیماری مننژیت تهاجمی در دوران کودکی توسط دود سیگار فقط در انگلیس مبتلا شدند.

دکتر موری افزود: ما هنوز به درستی از چگونگی تأثیر دود تنباکو بر این کودکان مطمئن نیستیم، یافته‌های این تحقیقات شواهدی را مبنی بر خطرات زیاد سیگار کشیدن در اطراف کودکان و در دوران بارداری نشان می‌دهد بنابراین، والدین و خانواده‌ها باید از کشیدن سیگار در خانه و اطراف کودکان پرهیز کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha