چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۹
کد خبر: 62524
سلامت نیوز : چای، همان برگ‌های سبز و براق كه بعدا تبدیل به چای سبز، قرمز و سیاه می‌شوند نوشیدنی داغ اغلب ما ایرانی‌هاست، اما تنها چیزی نیست كه می‌توانیم در روزهای سرد پاییز و زمستان بنوشیم. در شماره‌های قبل چند نوع نوشیدنی گرم و خواص آن را به شما معرفی كردیم. در این شماره به تعداد دیگری از این دمنوش‌های گیاهی می‌پردازیم.

یك لیوان ویتامین با شلتوك

شلتوك برنج طبیعت گرم دارد و سرشار از ویتامین‌های B است. این بخش از برنج برای تقویت مغز، اعصاب و قلب مفید است و شما را از شر تنبلی روده و یبوست مزمن راحت می‌كند. مهم‌تر این‌كه جلوی ریزش و سفید‌شدن مو را نیز می‌گیرد. برای تهیه آن كافی است یك قاشق غذا خوری شلتوك را در دو لیوان آب‌جوش با شعله مستقیم پنج دقیقه بجوشانید و سپس با شعله غیرمستقیم یك ساعت دم كنید.

گلپر بنوشید

اغلب ما گلپر را به عنوان ادویه همراه با باقالی پخته به كار می‌بریم اما این دانه‌های پهن و معطر می‌تواند دمنـــــوش پر خاصیتی باشد. نوشیدنی گلپر، طبیعت گرم و خشك دارد و به طرز شگفت انگیزی حافظه،قوای جنسی و قلب و عروق را تقویت می‌كند. این نوشیدنی اشتها‌آور است و به هضم غذا كمك می‌كند. كبد را پاكسازی می‌كند و تداوم در مصرفش ضمن صفرا بر بودن، چربی‌سوز نیز است. ضد صرع است و برای تنبلی معده، جوش و دمل خاصیتی شفابخش دارد.

یك قاشق مربا خوری گلپر را در یك لیوان آب‌جوش بریزید و در آن را بگذارید و 15 دقیقه صبر كنید تا آب جوش به رنگ زرد درآید.

منبع : جام جم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha