سلامت نیوز : حسین طلا امروز در گفت‌وگو با فارس در مشهد در آستانه برگزاری سومین کنفرانس بین‌المللی گردشگری سلامت کشورهای اسلامی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دلایلی که سبب توجه کمرنگ به گردشگری شده، غفلت از سودآوری و تولید ثروت صنعت گردشگری است.

وی افزود: ایران اسلامی در دهه اخیر رشد چشمگیری در حوزه علم و فناوری و به ویژه علم پزشکی داشته و این رشد علمی گام بلندی در عرصه جذب گردشگری درمانی است.

طلا با بیان اینکه گردشگری سلامت گامی در مسیر اقتصاد مقاومتی است، خاطر نشان کرد: در اقتصاد مقاومتی باید حوزه تولید داخلی برای ارزآوری گسترش یابد و نکته مهم نیز توجه به این مسئله در حوزه گردشگری سلامت است.

وی تصریح کرد: جامعه علمی و پزشکی با ارتقای سطح دستاوردهای علمی خود در حوزه‌هایی چون پزشکی، درمانی، نانو، فیزیک هسته‌ای و سلول‌های بنیادی در واقع به نوعی خودکفایی رسیده‌اند و این آینده روشنی را برای توسعه گردشگری سلامت ترسیم می‌کند.

نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سرمایه‌گذاری در بخش‌های تولید ثروت و جلوگیری از نفت فروشی مطابق منویات مقام معظم رهبری تاکید کرد: اگر چه رشد علمی خوبی داریم اما کاربرد از آن را به طور صحیح نمی‌دانیم و این سبب راهبردهای نادرست در امر تولید ثروت از مسیر نفت فروشی می‌شود.

وی ادامه داد: گردشگری سلامت به نوعی مهارت و حرفه بر مبنای برنامه‌ریزی اقتصادی برای ارزآوری و تولید ثروت تعریف شده که در نهایت نیز سبب اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم می‌شود.

وی تبلیغ فرامرزی برای جذب گردشگر درمانی و بهداشتی را در رأس امور و اهداف اقتصادی گردشگری سلامت توصیف کرد و اذعان داشت: مبلغان این حوزه باید افرادی توانمند باشند تا بتوانند با صحبت‌های علمی محور خود توریست و گردشگر پزشکی جذب کنند.

وی یادآور شد: مسئله مهم دیگر در حوزه تقویت زیرساخت‌های گردشگری سلامت، برندسازی و استفاده از استانداردهای جهانی است؛ ایران برای جلب اعتماد و جذب گردشگر درمانی و بهداشتی به کشور باید سطح توانمندی، استفاده از استانداردهای جهانی و رتبه‌آوری خود را ارتقا دهد تا در عرصه بین‌المللی جایگاه محکمی داشته باشد.

نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با ابراز خرسندی از برگزاری کنفرانس بین‌المللی گردشگری سلامت کشورهای اسلامی در بیمارستان رضوی مشهد گفت: گردشگری سلامت در آستان قدس رضوی قوت بخشیده شده است که نمونه بارز آن بیمارستان فوق تخصصی رضوی است.

وی ادامه داد: کشورهای همجوار از وضعیت نابسامان درمانی و بهداشتی رنج می‌برند و مراجعه آنان به بیمارستانی چون رضوی بهترین تبلیغ در جذب گردشگر سلامت تلقی می‌شود.

طلا جامعه پزشکی و پرستاران بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد را معرف نگاه پزشکی ایرانی اسلامی دانست و اظهار داشت: ارائه خدمات و برخورد مطلوب بهترین ابزار تبلیغ و توسعه گردشگر سلامت به کشور است.

نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری کنفرانس بین‌المللی گردشگری سلامت کشورهای اسلامی باید نقطه عطفی در جهت ارتقای سلامت و بهداشت هر چه بیشتر کشورهای اسلامی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha