سلامت نیوز-نیكوتین باعث افزایش ضربان قلب، فشار خون و بیشتر شدن نیاز بافت قلب به اكسیژن می‌شود.

نیكوتین باعث افزایش نیاز قلب به كشیدن می‌شود
دكتر مریم شریفی جراح و متخصص قلب در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: با مصرف سیگار توانایی خون در حمل اكسیژن كاهش پیدا می‌كند و عوامل سرطان زای دود سیگار به دیواره سرخرگ ها آسیب می‌رسانند.
وی ادامه داد: بیماری‌های قلبی به دلیل تشكیل تدریجی رسوب‌های چربی در لایه‌های داخلی دیواره‌ سرخرگ ها ایجاد می‌شود، این رسوب ها باعث محدود كردن عبور خون  شده كه این پدیده را تصلب شرایین یا سخت شدن رگ‌ها می‌نامند.
دكتر شریفی گفت: این بیماری هیچ علامت واضحی ندارد فقط زمانی كه آسیب سرخرگ‌ها آنقدر جدی شود كه جریان خون به قلب محدود شود، باعث بروز درد می‌شود.
وی در مورد روش‌های پیشگیری از تصلب شرایین تأكید كرد:‌كاهش فشار خون، استفاده از رژیم غذایی كم چربی، ترك سیگار و كاهش وزن اضافه می‌توانند در پیشگیری از تصلب شرایین نقش مهمی ایفا كنند و بعضی از افراد برای كاهش كلسترول خون و اضافه وزن نیاز به مصرف دارو دارند.
دكتر شریفی تأكید كرد: استرس نیز در بروز بیماری های قلبی موثر است فشارهای روحی و روانی به دلیل افزایش هورمون های استرس ( از جمله آدرنالین) باعث تولید و افزایش كلسترول می شوند.
وی یادآور شد: میان رژیم غذایی و بیماری‌های قلبی ارتباطی مستقیم وجود دارد، با دریافت رژیم غذایی سالم می‌توان سلامتی قلب و دستگاه گردش خون را حفظ كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha