شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 6342

نتیجه تحقیقات اخیر برروی چای سبز حاكی از آن ‌است كه مصرف چای سبز قدرت دفاعی سیستم ایمنی بدن افراد را در مقابل سرطان بطور قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از خبرگزاری آلمان؛ به گفته محققان  دانشگاه اریزونا، مردم كشورهایی كه براساس فرهنگشان چای سبز بیشتری مصرف می كنند مانند ژاپن و چین میزان بروز بیماری سرطان بسیار كمتر از كشورهای غربی است.
بنابراین گزارش، محققان در این تحقیق بر روی ماده EGCG كه علاوه بر چای سبز در كپسول های پلی فنون E نیز وجود دارد تمركز كردند این كپسول ها حاوی 800 میلی گرم EGCG است كه معادل میزان آن را  8 تا 16 فنجان چای سبز است.
این گزارش می افزاید: بعد از 4 هفته مصرف میزان فعالیت آنزیم GST كه  در لنفوسیت ها بسیار افزایش یافت GST گروهی از آنزیم ها هستندكه به مواد خارجی درون سلولها كه ژن های عامل سرطان نیز جزو آنها هستند  حمله می‌كنند و طی تحقیقات مختلف مشخص شده كه میزان كم این  آنزیم با افزایش احتمال بروز سرطان در افراد در ارتباط است.
بر اساس این گزاش، هم اكنون متخصصان انستیتو ملی سرطان آمریكا و كلینیك مایو هم اكنون درحال آزمایش كلینیكی استفاده از پلی فنون E در درمان بیماران سرطانی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha