سلامت نیوز : محمود مظفر در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: شهر تهران به دلیل گستردگی و بافت خاص خود نیاز به امدادگرانی دارد که با محله‌ها و خیابان‌های شهر آشنا باشند تا در لحظه برای امدادرسانی وارد شوند.

وی ادامه داد: از طرفی باید آمادگی لازم برای زلزله احتمالی شهر تهران وجود داشته باشد که استفاده از ظرفیت رانندگان تاکسی می‌تواند کمک کننده باشد.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر ادامه داد: تاکسی‌ها و دفاتر تاکسیرانی به طور شبانه‌روزی فعال هستند و حتی برخی تاکسی‌ها با بی‌سیم با هم در ارتباط هستند که با آموزش دوره‌های امدادی و ارائه کیف امدادی به رانندگان تاکسی می‌توانیم از این افراد به عنوان عضو داوطلب هلال احمر استفاه کنیم.

مظفر با اشاره به اینکه یکی از مواردی که برای سرعت عملیات امدادی مهم است تایید حادثه و محل آن است افزود: رانندگان تاکسی در مواردی که گزارش می‌شود به محل حادثه رفته و پس از تایید آنها گروه امدادی اعزام می‌شود.

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: در عین حال برای اینکه وقفه‌ای در کار رانندگان تاکسی ایجاد نشود حق‌الزحمه این افراد بابت عملیات ارزیابی پرداخت خواهد شد.

وی تصریح کرد: البته این طرح به صورت پایلوت در تهران اجرا می شود و در صورت موفقیت آن را به کل کشور تعمیم خواهیم داد.

به گفته مظفر هم‌اکنون پیش‌نویس این تفاهمنامه آماده شده و طی هفته آینده بین جمعیت هلال احمر استان تهران و سازمان تاکسیرانی امضا خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha