سلامت نیوز : دکتر پرویز طوسی، متخصص پوست و مو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: استفاده از کرم های موبری که در کانال های ماهواره ای تبلیغ می شوند به هیچ وجه جایز نیست زیرا که هیچ کدام از این محصولات ترکیب دارویی و شیمیایی بهداشت و مشخصی ندارند مورد تأیید وزارت بهداشت نیستند و حتی در کشورهایی که سازنده آنها هستند اجازه فروش و پخش ندارند.

وی درباره عوارض استفاده از این کرم های موبر تبلیغاتی گفت: استفاده از این کرم ها علاوه بر ایجاد اگزما، پوست پوست شدن و قرمزی پوست، ممکن است حاوی مواد سمی بوده و در اثر استفاده دراز مدت سبب ابتلا به سرطان پوست شود.

دکتر طوسی در ادامه گفت: به طور کلی اگر این کرم ها استاندارد بوده و مورد تأیید وزارت بهداشت باشد استفاده از آنها مضر نخواهد بود و معمولاً مشکلی ایجاد نخواهد کرد مگر در مواردی که سبب ایجاد حساسیت های پوستی شوند.

وی تصریح کرد: این حساسیت ها جزئی بوده و معمولاً با یکبار مصرف این حساسیت روی پوست پدیدار می شود، مانند قرمزی پوست که در صورت قطع مصرف کرم مورد نظر این حساسیت هم برطرف خواهد شد.دکتر طوسی در توصیه به متقاضیان استفاده از کرم های موبر گفت: توصیه من به همه این عزیزان این است که کرم های موبر و تمام محصولات بهداشتی مورد استفاده خود را از داروخانه ها و مراکز معتبر بهداشتی خریداری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha