پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۴
سلامت نیوز : اختلال هویت جنسی، یك اختلال روانپزشكی است كه آناتومی، فیزیولوژی هورمونی و فرمول كروموزومی جنسی فرد، هماهنگ و ظاهر وی نیز در همان جنسی است كه فرمول ژنتیكی وی است اما از نظر روانی از آن نقش جنسی كه در آن است، در عذاب شدید است. این اختلال یعنی احساس مبرم ناراحتی از ساخت آناتومیك بدن خود و آرزوی مبرم از خلاصی ظاهر جنسی خویش و زندگی كردن در نقش جنس مقابل.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اعتماد ؛ به عبارتی «ترانس سكسوالیسم» حالت كسی است كه دارای شخصیت مشخص و معین باشد ولی قویا معتقد به تعلق داشتن به جنس مخالف است. اختلال هویت جنسی شدیدترین درجه اختلال جنسی است زیرا از نظر جنسی بین جسم و فكر تناقض و مغایرت وجود دارد، بنابراین شخص سعی می‌كند در اجتماع به صورت جنس مقابل ظاهر شده و با استفاده از درمان هورمونی و جراحی، ظاهر بیولوژیكی جنس مقابل را احراز كند. به عبارتی اختلال هویت جنسی، وضعیتی است كه فرد میل وافر به گذراندن تمام اوقات حیات خود در نقش جنس مخالف را دارد؛ مردانی كه روح و روان زنانه در جسم مردانه دارند و زنانی كه روح و روان مردانه درجسم زنانه دارند.

اختلال هویت جنسی، اختلالی كاملا شناخته شده، و در طبقه‌بندی اختلالات روانی گنجانده شده اما علت این اختلال هنوز به طور قطع مشخص نشده و سبب‌شناسی آن به چند عامل نسبت داده می‌شود، اما به احتمال زیاد، مهم‌ترین عامل آن ژنتیكی است. برخی از روانشناسان معتقدند كه مصرف هورمون‌ها در دوران بارداری نیز در بروز «اختلال هویت جنسی» جنین موثر است، به طوری كه در صورت ترشح زیاد تستسترون در دوران بارداری، در مغز جنین دختر، هسته اولیه مردانگی به وجود می‌آید و در صورت كاهش آن در جنین پسر، وی به سمت دختر بودن گرایش پیدا می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha