سلامت نیوز : مدیر روابط عمومی اورژانس تهران از 1120 مورد گازگرفتی (مسمومیت با گاز CO) از ابتدای امسال تا اول دی ماه در پایتخت خبر داد.

حسن عباسی در گفت‌وگو با (ایسنا)، گفت: از ابتدای امسال تا اول دی ماه 1120 مورد گازگرفتگی در پایتخت گزارش شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از کاهش اندکی برخوردار بوده است؛ به طوری که تا اول دی ماه سال 90 حدود 1180 مورد گازگرفتگی در تهران گزارش شد.

وی استفاده از وسایل گازسوز و گرمایشی غیراستاندارد و مشکل در دودکش‌ها و خروجی وسایل گرمایشی را از عمده‌ترین دلایل گازگرفتگی و مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در پایتخت دانست.

عباسی گفت: گاز گرفتگی بر اثر استنشاق گاز منواکسید کربن اتفاق می‌افتد که رنگ و بو ندارد و مانع رسیدن اکسیژن به مغز و بافت‌ها می‌شود.

مدیر روابط عمومی اورژانس تهران، سردرد همراه با احساس سنگینی را مهم‌ترین علامت گازگرفتگی یا مسمومیت با گاز منوکسیدکربن دانست و گفت: اگر اکسیژن مورد نیاز در اختیار فرد گاز گرفته قرار نگیرد، علائم دیگری نظیر تهوع و استفراغ و سوزش شدید در ناحیه چشم و گلو، احساس گرفتگی و درد شدید در قفسه سینه و ناتوانی در تشخیص موقعیت از دیگر علایم مسمومیت با گاز منوکسیدکربن است و مسمومیت با این گاز نهایتا به تشنج، کاهش هوشیاری، اغما و مرگ می‌انجامد.

وی تاکید کرد: مهم‌ترین اقدام برای نجات فردی که دچار مسمومیت با مونوکسید کربن شده، رساندن اکسیژن (هوای تازه) به او است و پس از آن سریعا با اورژانس 115 تماس گرفته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha