چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۸۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 655

سلامت نیوز- کودکانی که تحت آزار قرار می گیرند در آینده بیشتر به بیماری های جسمی مبتلا می شوند.

ارتباط کودک آزاری و بیماری های قلبی عروقی
به گزارش بی بی سی ، محققان کالج کینگ لندن در مطالعه ای با بررسی 1000 فرد نیوزیلیندی از زمان تولد تا 32 سالگی ، دریافتند سطوح التهاب در یک سوم کسانی که تحت سوء رفتار قرار گرفته بودند بیشتر بود.
التهاب شاخصی برای ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت در بزرگسالی است.
به گفته محققان جلوگیری از کودک آزاری می تواند به کاهش این بیماری ها در افراد کمک کند.
در این مطالعه میزان پروتئین واکنشگر – سی ، فیبرینوژن ، و گلبول های سفید ، اجزائی که با التهاب ارتباط دارند ، مورد ارزیابی قرار گرفت و مشخص شد احتمال وقوع التهاب در بزرگسالانی که در دوران کودکی شان تحت سوء رفتار قرار گرفته بودند در مقایسه با سایرین دو برابر بود.
التهاب ، پیش بینی کننده خوبی برای ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت است.
پروتئین واکنشگر – سی بویژه به عنوان یک ابزار غربال گری جهت کمک به تعیین قرار داشتن یک فرد در معرض خطر ابنلا به بیماری های قلبی عروقی در نظر گرفته شده است.
همچنین پیش از این مشخص شده استرس در دوران کودکی می تواند سطوح هورمونی به نام گلوکوکورتیکوئید که بطور طبیعی در غیر فعال کردن پاسخ التهابی دخالت می کند ، را کاهش می دهد.
محققان بر این باورند که در کودکانی که تحت آزار قرار گرفته اند پایین بودن سطوح این هورمون به افزایش دائمی سطوح التهاب می انجامد. به هر حال مشاده شده که این کودکان در آینده آسیب پذیر ترند.
این یافته ها بر لزوم توجه بیشتر به شرایط زندگی و وضعیت روانی محیط پرورش کودکان و انجام اقدامات لازم جهت جلوگیری از پدیده کودک آزاری تاکید دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha