سلامت نیوز : حسن امامی رضوی پیش از ظهر امروز در نشست خبری چهارمین کنگره ملی ضایعات نخاعی تعداد بیماران ضایعات نخاعی در کشور را قابل توجه خواند و گفت: 70 هزار بیمار ضایع نخاعی در کشور داریم که اغلب این افراد به دلیل حوادث ترافیکی دچار ضایعه نخاعی شده‌اند که این امر نقش پیشگیری را پررنگ‌تر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه حوادث ناشی از کار و سقوط نیز یکی از عوامل ایجاد ضایعات نخاعی است، خاطرنشان کرد: برای آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی به مردم باید سعی کنیم تا با برگزاری جشنواره‌ها و کنگره‌هایی به آنها بگوییم که اگر مراقب خودشان باشند با حوادث کمتری روبه‌رو خواهند بود.

امامی رضوی در پاسخ به فارس مبنی بر اینکه آیا پروتکل یا طرح جامعی برای پیشگیری از بیماران ضایعه نخاعی تدوین شده، گفت: مرکز تحقیقات ضایعات نخاعی از مدت‌ها پیش طرح جامعی را آماده و شناسایی کرده که برنامه جامع نظام مراقبت از بیماران ضایع نخاعی یکی از آنها است که راهنماهای بالینی و کارهای مبتنی بر شواهد با حفظ جایگاه هر دستگاه برای هماهنگی بیشتر در آن دیده شده چرا که این کار بین بخشی است.

رئیس مرکز تحقیقات ضایعات نخاعی بیمارستان امام خمینی(ره) ادامه داد: مردم در پیشگیری مهمترین نقش را ایفا می‌کنند و 50 درصد عامل ایجاد یک حادثه، عامل انسانی است که امیدواریم با اجرای طرح جامع مراقبت از بیماران این مهم برآورده شود.

معاون درمان وزارت بهداشت ارائه خدمات تخصصی و توانبخشی را از موارد تأثیرگذار در وضعیت بیماران ضایعه نخاعی عنوان کرد و گفت:‌ در این راستا اولین بیمارستان تخصصی توانبخشی توسط جمعیت هلال‌احمر در کشور راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش فارس نخستین جشنواره حمایت‌طلبی و پیشگیری از ضایعات نخاعی ناشی از حوادث و چهارمین کنگره ملی ضایعات نخاعی از 25 تا 27 بهمن‌ در مرکز همایش‌های بین‌المللی رازی در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود.

در این کنگره انواع ابتکارات، ابداعات با عنوان ضایعه نخاعی و پیشگیری ارائه می‌شود و 26 پانل تخصصی با مشارکت سازمان‌های بهزیستی، شهرسازی، جمعیت هلال‌احمر و اورژانس ارائه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha