سلامت نیوز :  مسعود جوادی پیش از ظهر امروز در نشست خبری نخستین جشنواره حمایت‌طلبی و پیشگیری از ضایعات نخاعی ناشی از حوادث خاطرنشان کرد: فعالیت‌های مرکز ضایعات نخاعی جانبازان با شروع جنگ تحمیلی و اولین جانبازی که نخاعش قطع شد آغاز شد و اکنون یک شبکه در کل استان‌ها برای ارائه به جانبازان ایجاد شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی تصریح کرد: هم‌اکنون ۲هزار و 131 نفر جانباز نخاعی زیر پوشش این مرکز هستند که از این تعداد 177 نفر جانباز نخاعی گردنی (افرادی که از گردن به پایین قادر به حرکت نیستند) هستند.

طرح شبکه سلامت جانبازان از جمله‌ کارهایی است که جوادی به آن اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح در سراسر کشور تمام جانبازان نخاعی زیر نظر پزشک به طور مداوم ویزیت می‌شوند و وضعیت آنها بررسی می‌شود.

وی در مورد جزئیات این طرح گفت: به ازای هر 20 جانباز ضایعه نخاعی یک پزشک در نظر گرفته شده که ماهانه از این افراد بازدید می‌کند در عین حال به ازای هر 100 بیمار یک پزشک ناظر تعیین شده تا در صورت نیاز به خدمات تخصصی و پیشرفته‌تر وارد عمل شود.

رئیس مرکز ضایعات نخاعی جانبازان با تأکید بر اینکه 95 درصد این جانبازان تحت پوشش کامل قرار دارند تصریح کرد: در عین حال برای تمام جانبازان ضایعه نخاعی پس از چکاپ کامل پرونده‌های پزشکی تشکیل شده تا کارهای درمانی و تخصصی این افراد به راحتی پیگیری شود.

جوادی بیان داشت: همچنین بیمارستان خاتم‌الانبیاء برای یک نوبت چکاپ تخصصی هر یک از جانبازان ضایعه نخاعی در نظر گرفته شده که در صورت لزوم این بیماران ارجاع داده شوند.

وی با بیان اینکه 15 مرکز تخصصی در کشور در همین راستا فعالیت می‌کنند، گفت: با توجه به افزایش سن جانبازان بنیاد شهید و امور جانبازان در حال ایجاد مراکز توانبخشی تخصصی‌تر برای این جانبازان است و هم‌اکنون تمام تجهیزات روز دنیا متناسب با نیاز این جانبازان تهیه شده و در اختیارشان قرار گرفته است.

برگزاری اردوهای آموزشی و تفریحی یکی دیگر از برنامه‌های مرکز ضایعات نخاعی جانبازان است که جوادی به آن اشاره کرد و گفت: با توجه به وضعیت خاص این افراد نیاز به تفریح و سفر در این گروه به شدت احساس می‌شود که برگزاری این اردوها می‌تواند مفید واقع شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha