همزمان با هفته دولت 302 پروژه بهداشتی درمانی وزارت بهداشت در سراسر كشور افتتاح می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، این پروژه‌ها شامل 65 مركز بهداشتی درمانی، 98 خانه بهداشت، 57 مورد تجهیز و تكمیل بخش‌های بیمارستانی، 8 آزمایشگاه، 3 درمانگاه، 12 مورد تكمیل و تجهیز دانشكده، 4 مورد تجهیز و ساخت كلینیك، 14 مورد احداث خانه پزشك، 36 مورد ایجاد و راه اندازی اورژانس و 5 مورد راه اندازی بیمارستان است كه در مجموع هزینه ساخت و افتتاح پروژه‌های مذكور 467 میلیارد و 14 میلیون و 77 هزار و 986 ریال می‌باشد.

دكتر لنكرانی همزمان با آغاز هفته دولت با حضور در كنگره بوعلی و بزرگداشت روز پزشك در همدان، مركز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشك این شهر را كه با هزینه 500 میلیون ریال ساخته شده افتتاح كرد.

گفتنی است، چهار پایگاه جاده‌یی و یك اورژانس بیمارستان نیز در هفته دولت در این استان افتتاح می‌شود.

در راستای برنامه های هفته دولت، وزیر بهداشت در روز پنجم شهریور طی سفری به استان لرستان پروژه‌های بهداشتی درمانی این استان را كه شامل دانشكده‌های پزشكی، پرستاری و مامایی و كلنگ زنی دانشكده بهداشت و پیراپزشكی است، افتتاح خواهد كرد.

وی همچنین در روز دوم شهریور ضمن حضور در بندرعباس، در آغاز احداث بزرگترین اورژانس جنوب كشور در این شهر شركت می‌كند كه این اورژانس معادل یك بیمارستان 32 تختخوابی است و 20 میلیارد ریال اعتبار صرف هزینه آن شده است. همچنین افتتاح دو مركز تحقیقات بیماریهای گرمسیری و عفونی و مركز تحقیقات علوم بالینی و افتتاح اورژانس رودان و سخنرانی در نماز جمعه این شهر جزو برنامه‌های وزیر بهداشت در این استان است.

دكتر لنكرانی به عنوان وزیر معین این استان نیز برای بررسی نتایج سفرهای استانی هیات دولت در بندرعباس حضور خواهد داشت.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha