دبیر دهمین كنگره بین‌المللی انجمن جراحان گوش، گلو، بینی و سر و گردن ایران از موفقیت پزشكان متخصص داخل كشور در كاشت پروتز جایگزین سمعك شنوایی ، برای نخستین بار در كشور خبر داد.

دكتر "فرامرز معماری" فوق تخصص گوش  با بیان این خبر افزود بااستفاده از این فناوری ، بیماران به طور طبیعی قادر به شنیدن هستند و می‌توانند زندگی طبیعی خود را ادامه دهند.

وی با اشاره به اینكه بیشتر افراد كم شنوا به دلیل برخورد نامناسب جامعه با آنان از سمعك استفاده نمی‌كنند ،تصریح كرد كه دستگاه ایمپلنت "استیم" به صورت كامل كاشته می‌شود و بیمار وجود این ایمپلنت شنوایی را در بدن خود احساس نمی‌كند، ضمن اینكه این دستگاه به هیچ وجه از بیرون توسط دیگران قابل مشاهده نیست.

دكتر معماری بزرگترین مزیت این دستگاه را كیفیت صدای آن عنوان كرد و گفت سمعك‌های معمولی و دیجیتال، فركانس‌های محیطی از جمله صداهای زمینه‌ای را تقویت می‌كنند كه این تداخل صدا سبب ناراحتی صاحب سمعك می‌شود.این در حالیست كه ایمپلنت استیم با حذف صداهای زاید و زمینه‌ای ، تنها صداهای گفتاری ضروری را تقویت می‌كند.

این متخصص گوش، گلو و بینی یادآور شد كه این سیستم پشت گوش و زیر پوست فرد كاشته شده و به وسیله دو سیم كه از دستگاه منشاء گرفته وارد گوش میانی می‌شود.

وی ادامه داد امواج صوتی كه به پرده گوش می‌رسند سبب ارتعاش آن شده و این ارتعاشات نیز استخوانچه‌های گوش میانی را به حركت می‌اندازند. دستگاه نیز این حركات را تقویت و انرژی آن را به حلزون گوش منتقل كرده كه حلزون گوش نیز این علامت‌ها را به مغز انتقال می‌دهد.

دبیر دهمین كنگره بین‌المللی انجمن جراحان گوش، گلو، بینی و سر و گردن ایران اظهار داشت ایران اولین كشور در آسیا و پنجمین كشور پس از آمریكا، آلمان، فرانسه و سوئیس در دنیاست كه موفق به بهره‌برداری ازاین فناوری شده است.

دكتر معماری افزود جزییات مربوط به این دستگاه در دهمین كنگره بین‌المللی انجمن جراحان گوش، گلو و بینی ارایه می‌شود.

دهمین كنگره بین‌المللی انجمن جراحان گوش، گلو، بینی و سر و گردن ایران ‪ ۲۲‬تا‪ ۲۵‬آبان ماه امسال در بیمارستان میلاد برگزار خواهد شد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha