مشاور وزیر بهداشت در امور بازرسی گفت: با وجود كاهش شكایتهای مردم بیشترین شكایتها از وزارت بهداشت در حوزه درمان، تكریم ارباب رجوع، دارو و قیمتهاست اما وضعیت اورژانسها پاشنه آشیل وزارت بهداشت است.

احمد نجابت در گفت و گو با فارس، افزود: بر اساس گزارش آقای نیازی، رئیس سازمان بازرسی كل كشور میزان شكایتها از وزارت بهداشت در سال 85 نسبت به سال 84 حدود 40 درصد كاهش یافته است و این از افتخارات ماست اما همه مسئولان وزارت بهداشت معتقدند كه هنوز با وضعی كه شایسته و مناسب نطام ما باشد، خیلی فاصله داریم.
وی ادامه داد: همان طور كه مقام معظم رهبری بارها فرموده‌اند باید به جایی برسیم كه بیماران و نزدیكان آنها به جز رنج بیماری درد دیگری نداشته باشند اما متاسفانه همچنان با شكایتهای مردم از وضعیت سیستم درمانی، تكریم ارباب رجوع، مسائل مربوط به دارو مواجه هستیم.
رئیس مركز بازرسی، رسیدگی به شكایات و ارزیابی وزارت بهداشت، اضافه كرد: تعدادی از شكایتها هم مربوط به قیمتهای بالای خدمات است كه بعضی از آنها درست است و بعضی نیز ناشی از كم اطلاعی از بیمارستانهای خصوصی است اما به هر حال طبقه متوسط به پایین دچار مشكل هستند و امیدواریم طی ماههای آینده و سال آینده این مشكلات درست شود.
نجابت گفت: البته در این مدت كارهای خوب بسیاری شده است تعداد زیادی از متخصصان به مناطق محروم گسیل شده‌اند، مقدار قابل توجهی تجهیزات پزشكی در سراسر كشور توزیع شده است اما همچنان با وضع مطلوب فاصله داریم.
مشاور وزیر بهداشت در امور بازرسی اضافه كرد: هر ماه بیش از هزار شكایت به دفتر بازرسی وزارت بهداشت ارجاع می شود كه انواع مختلفی دارد، برخی از این شكایتها مستقیماً به این دفتر می‌رسد، برخی نیز به فاكس وزیر فرستاده می‌شود و وزیر بهداشت پیگیری آن را به این دفتر ارجاع می دهد.
وی گفت: برخی شكایتها نیز در سفرهای استانی مقام معظم رهبری یا رئیس جمهور از طرف مردم مطرح می‌شود كه پیگیری آن به این دفتر محول می‌شود، شكایتهایی نیز از طرف نمایندگان مجلس داریم، تمام این درخواستها، انتقادها و پیشنهادها در این دفتر بررسی می‌شود و به همه نامه‌ها چه خواسته قانونی و چه غیر قانونی به طور مكتوب یا تلفنی جواب داده می‌شود. اگر خواسته مطرح شده غیر قانونی باشد توضیح می‌دهیم كه این خواسته قانونی و عملی نیست.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha