سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۰
کد خبر: 66182
سلامت نیوز :  مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی نسبت به بارش شدید باران و برف در سه استان گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی هشدار داد و گفت: در این مدت بارش در استان گلستان از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

 عبدالرضا امیدوار شهری در گفتگو با مهرضمن بیان این مطلب افزود: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز در نیمه غربی کشور به تدریج در سواحل غربی دریای خزر بارش باران و در نواحی سردسیر بارش برف پیش بینی می‌شود.

به گفته وی، از فردا بارش باران و برف و وزش باد و کاهش دما در نیمه غربی کشور تشدید شده و دامنه‌ فعالیت سامانه بارشی نیمه شمالی، برخی مناطق مرکز و شرق کشور را نیز فرامی‌گیرد و سبب بارش باران و برف، وزش باد و کاهش دما در این مناطق می‌شود. همچنین با حرکت سامانه فوق در مناطق جنوب غرب، جنوب و به تدریج در نیمه شرقی کشور وزش باد نسبتا شدید رخ خواهد داد.

امیدوار اظهار داشت: در روز چهارشنبه نیز این سامانه در شمال شرق و سواحل شرقی دریای خزر فعال خواهد بود که به تدریج از شرق کشور خارج می‌شود. علاوه بر آن وزش باد در نیمه شرقی و دامنه‌های البرز قابل ملاحظه خواهد بود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه از پنج شنبه سامانه بارشی جدید وارد کشور خواهد شد تصریح کرد: از بعدازظهر پنجشنبه و طی روز جمعه این سامانه بارشی ابتدا استانهای آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان و سپس استانهای آذربایجان شرقی، زنجان، همدان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد، بوشهر، فارس، هرمزگان، کرمان، یزد، غرب اصفهان، قزوین، البرز، خراسان شمالی، تهران، قم، مرکزی و سمنان را تحت تأثیر قرار داده و سبب بارش باران، برف ووزش باد می‌شود.

به گفته وی، پیش‌بینی می‌شود بارش در استنانهای واقع در دامنه‌های غربی زاگرس و در روز جمعه در استانهای هرمزگان و جنوب کرمان از شدت بیشتری برخوردار باشد.

امیدوارشهری به وضع هوای شهر تهران اشاره کرد و گفت: روز سه شنبه هوای تهران با دمای حداقل 7 و حداکثر 11 درجه سانتیگراد، ابری همراه با باران و وزش باد و بارش برف در ارتفاعات خواهد بود. روز چهارشنبه نیز به حداقل دمای 3 و حداکثر11 درجه سانتیگراد، کمی ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی، از اواخر روز دوشنبه و طی روز سه شنبه و چهارشنبه خلیج فارس مواج خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha