سلامت نیوز : حسن امامی رضوی با بیان اینکه مسئولیت اجتماعی حیطه های مختلفی دارد تصریح کرد: قانون اساسی دولت را مسئول سلامت مردم تعیین کرده و به صورت عام دولت مسئول حوزه سلامت است ولی این گونه نیست که دولت همه وظایف را خودش عهده دار شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی اظهار کرد: حوزه بهداشت، حوزه حاکمیت کاملی است که طی سالهای گذشته در حوزه شاخصهای بهداشتی کارنامه موفقی در کشور و حتی منطقه ارائه کرده است.معاون وزیر بهداشت گفت: در حوزه مراقبتی و درمانی نیز از لحاظ تلاش، فعالیت، سازماندهی و مدیریت، وضعیت خوبی داشته‌ایم ولی در حوزه تأمین منابع مالی کارنامه خوبی نداریم.

امامی رضوی با اشاره به اینکه یکی از مسئولیتهای اجتماعی این دستگاه بر اساس قانون برنامه چهارم، کاهش پرداخت از جیب مردم به کمتر از 30 درصد هزینه‌ها بوده عنوان کرد که در حال حاضر این رقم بالای 50 درصد است که به دلیل کم بودن پرداختی های دولت برای هزینه‌های مردم و عدم مشارکت عادلانه در ارائه این مسئولیت اجتماعی موفق عمل نشده است.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در تأمین منابع مالی باید حرکت از طرف جمعیت فقیر به غنی صورت پذیرد که در این راستا قانون برنامه پنجم به پرداخت 5 درصدی حقوق و دستمزد برای حق بیمه برای درمان اشاره کرده است ولی تعیین 5 درصد برای درمان کم است و برای حقوق سقف گذاشته شده که محدود شدن منابع را در پی داشته است. قانون باید در جهت اصلاح و تامین منابع کافی حرکت کند.

وی با بیان اینکه در صورت ارتقای اجرای تعهدات تأمین سلامت و ارائه مسئولیتهای اجتماعی، قطعاً با کاهش هزینه‌ها مواجه خواهیم شد گفت: علاوه بر مسئولیتهای اجتماعی کلی، آلوده نکردن محیط اطراف، عدم استفاده از خودرو برای تمیزی هوا و موارد مشابه از جمله مسئولیتهای اجتماعی مهمی هستند که افراد جامعه باید به آن پایبند باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha