سلامت نیوز : محمد حسین قربانی در گفت و گو با پانا، با تاکید بر برخورد قاطعانه و تنبیهی با پزشکان متخلف افزود: تا کنون در این زمینه جلسات خوبی با مسئولین وزارت بهداشت برگزار کردیم و این وزارت خانه موظف شده است که برخوردهای مناسبی طبق قوانین با متخلفان داشته باشد.

وی اضافه کرد: در صورتی که پزشکی برای اولین بار مرتکب تخلف در هر زمینه ای شده باشد، به او تذکر کتبی داده می شود و آخرین مرحله تنبیه برای پزشکان، بستن مطب، درمانگاه و ممانعت از همکاری وی با مراکز درمانی در سطوح مختلف خواهد بود.
قربانی با ابراز خرسندی از اینکه اخیرا وزارت بهداشت اقدامات خوبی برای پیشگیری از ازدیاد تخلفات پزشکی انجام داده است، گفت: گروه های نظارتی ویژه ای توسط وزارت بهداشت، مامور ارزیابی و نظارت بر عملکرد جامعه پزشکی شده اند تا با مشاهده عملکرد آن ها از بروز برخی تخلفات شایع پیشگیری کنند.
نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس، با اشاره به این که تعرفه های پزشکی قانونمند نیستند ادامه داد: غیر واقعی بودن تعرفه ها و دریافت نرخ های نامتعارف از سوی برخی پزشکان موجب نارضایتی های فراوانی شده است که قابل بررسی است.
عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: راه حلی که در این مورد می توان به کار بست اینکه مردم را در خصوص تعرفه ها و میزان پرداختی بیمه ها توجیه کنند و بیمه ها نیز موظف به پرداخت حقوق و مزایا و فرانشیز پزشکان و بیمارستان ها شوند تا مانعی برای برخورد قاطع با تخلفات اینچنینی نداشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha