سلامت نیوز : عزت‌الله حق‌گزار بعد از ظهر امروز در نشست خبری انجمن جراحان پلاستیک اظهار داشت: برخی افراد هستند که می‌توانند با انجام جراحی‌های زیبایی اندام متفاوتی داشته باشند در صورتی که تناسب اندام یک مثلث سه ضلعی است که ورزش، رژیم غذایی مناسب و پس از آن در صورت نیاز جراحی‌زیبایی می‌تواند کمک کننده باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی با اشاره به اینکه برخی جراحی‌های زیبایی را با سلمانی اشتباه گرفته‌اند، افزود: جراحی پلاستیک یکسری محدودیت‌های خاص خود را دارد و پس از هر جراحی یک خط (اسکار) روی بدن باقی‌خواهد ماند.

حق گذار تصریح کرد: حتی متبحرترین جراحان پلاستیک هم در نهایت نقاطی از بدن را برای برش انتخاب می‌کنند که خیلی در معرض دید نباشد ولی به هرحال جای زخم یک حقیقت انکار ناپذیر است.

وی یکی از مشکلات رایج در جراحی‌های زیبایی را توقعات غیر واقعی بیمار برای تغییر در اندام عنوان کرد و گفت: برخی خواسته‌های خود را برای جراحی در رویا جست‌وجو می‌کنند و پس از عمل واقعیت با خواسته‌ آنها تفاوت زیادی دارد و مشکلات از همین جا شروع می‌شود.

عضو انجمن جراحان پلاستیک گفت: هر مراجعه کننده‌ای لزوماً کاندیدای مناسبی برای جراحی نیست و باید فرد را قبل از عمل از نظر روانی و میزان خواسته‌هایش با واقعیت سنجید.

به گفته حق‌گزار طبق تحقیقاتی که در خارج از کشور انجام شده 60 درصد بیماران خواسته‌هایشان قبل و بعد از جراحی زیبایی متفاوت است و بسیاری پس از جراحی انتظاراتشان برآورده نشده و سرخورده می‌شوند.

حق‌گزار در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه چه نظارتی از سوی نهادهای ذیربط مانند سازمان نظام پزشکی بر جراحی‌های زیبایی صورت می‌گیرد گفت: به هیچ وجه نظارتی بر عملکرد جراحان در حوزه جراحی پلاستیک وجود ندارد و ما بارها به سازمان نظام پزشکی نامه نوشته‌ایم اما می‌گویند تا شکایتی صورت نگیرد ما نمی‌توانیم برخورد کنیم و شاید یکی از بالاترین آمار شکایتها مربوط به حوزه جراحی زیبایی است.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک اذعان داشت: از طرفی زیبایی مقیاس و معیار خاصی ندارد و نمی‌توان برای آن چهارچوب مشخصی گذاشت.در عین حال افراد برای گرفتن تأیید و پر کردن خلاء های شخصیتی و چشم و هم چشمی برای انجام جراحی‌های زیبایی مراجعه می‌کنند در حالی که قبل از جراحی زیباترند.

وی بیشترین میزان جراحی زیبایی را در بانوان لیپوساکشن و پس از آن جراحی‌های زیبایی سینه عنوان کرد.

حق‌گزار در بخش دیگری از سخنانش گفت: خطر عمل جراحی همیشه در افراد بسیار چاق بالاتر از بقیه است و شاید بتوان گفت این خطر تا 2 برابر افزایش می‌یابد.

سمینار تخصصی نقش جراحی پلاستیک در تناسب اندام 26 و 27 بهمن در تالار امام مجتمع بیمارستانی امام خمینی با 7 میزگرد تخصصی و 11 امتیاز بازآموزی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha