چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۸
کد خبر: 67253
سلامت نیوز : دکتر سید حسن امامی رضوی معاون درمان وزارت بهداشت گفت: «در کشور ما کارهای فردی و منم منم‌ها با کیفیت خوبی اجرا می‌شود اما زمانی که صحبت از کارهای گروهی به میان می‌آید نقطه ضعف‌های بسیاری دیده می‌شود. تشکیل شبکه‌های ملی برای ایجاد همدلی نیازمند در کنار هم قرار گرفتن تمام ارگان‌ها و نهادهای مرتبط است.»

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینا ؛ وی افزود: «نیازمند آن بودیم تا راهی برای اطلاع‌رسانی و فراخوان تشکیل این شبکه‌های ملی پیدا کنیم. تشکیل چهارمین کنگره ملی ضایعات نخاعی نیز بر همین مبنا و با هدف اطلاع‌رسانی به تمام نیازمندان و علاقمندان این عرصه بود.»

به گفته وی؛ تمامی تلاش‌های ارائه‌کنندگان خدمات در زمینه سلامت تنها می‌تواند ۲۵ درصد در سطح سلامت مردم تاثیرگذار باشد ۷۵ درصد باقی مانده را عوامل محیطی تعیین می‌کنند.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: «اکنون باید از خود بپرسیم که در رابطه با پیشگیری از پیش آمدن ضایعات نخاعی چه باید بکنیم و اگر هم در موقعیتی قرار داشتیم که ضایعه پیش آمده بود چه فعالیت‌هایی را می‌توان برای جلوگیری از کاهش کیفیت زندگی این افراد انجام داد حمایت‌طلبی و پیشگیری از ضایعات نخاعی فرآیندی است که باید توسط تمام دستگاه‌ها و نهاد‌ها مورد بررسی قرار گیرد.»

وی با تاکید بر این موضوع که اگر موضوعی پیگیری شود به نتیجه خواهد رسید گفت: «باید در دستور کار شورای عالی سلامت پیگیری نظرات و پیشنهادات بیماران ضایعه نخاعی قرار گرفته شود.»

وی در پایان گفت: «پیام‌هایی که در کنگره‌هایی مانند کنگره امروز مطرح شد باید به جامعه نیز انتقال داده شود. مناسب‌سازی محیط، فعالیت مردمی است و باید مردم نیز در رسیدن به این هدف همیار ما باشند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha