چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۴
کد خبر: 67261
سلامت نیوز : یک متخصص قلب و عروق، درد سینه را از علائم مهم افتادگی دریچه میترال عنوان کرد و گفت: یکی از بیماری‌های شایعی که بین مردم مطرح و توسط پزشکان تشخیص داده می‌شود، بیماری پرولاکس دریچه‌ای یا به عبارتی شل بودن دریچه میترال است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ محمدرضا میرلوحی با بیان این مطلب اظهار داشت: افتادگی دریچه، زمانی اتفاق می‌افتد که این دریچه در مرحله انقباض به علت این‌که سایز دریچه نسبت به قطر دریچه قلب افزایش دارد، بسته می‌شود. به این ترتیب، این دریچه حالت لقی یا‌‌ همان افتادگی پیدا می‌کند.

وی افزود: گاهی این حالت سبب می‌شود دریچه دچار نارسایی شود، یعنی وقتی یکی از لت‌ها (لبه‌های دریچه می‌ترال) حالت شلی پیدا می‌کند مقدار خیلی کمی خون از دریچه به سمت دهلیز چپ برگشت می‌یابد که ما به آن نارسایی دریچه قلب می‌گوییم.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله تصریح کرد: پرولاکس دریچه میترال، یک بیماری ژنتیک است که اگر فردی در خانواده مبتلا باشد، احتمال این‌که بقیه افراد خانواده هم به آن دچار شوند، خیلی زیاد است. البته این بیماری، یک بیماری خوش‌خیم است و مشکلی برای افراد ایجاد نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: درصد خیلی کمی از مبتلایان به این بیماری جراحی می‌شوند. این بیماری در خانم‌ها شایع‌تر است و درد سینه عموماً به طور نقطه‌ای و پراکنده و بخصوص در زمان عصبانیت یا زمان اضطراب و هیجان به وجود می‌آید، اما باید دانست این بیماری قابل درمان است و جای نگرانی نیست.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha