پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۸۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 674

سلامت نیوز-مححققان میگویند: آب سیب تیره ،چهار برابر بیشتراز آب سیب شفاف از ابتلا به سرطان وبیماری‌های آب میوه های تیره شفاف از ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی می کاهد.

آب میوه‌ های تیره شفابخش‌ترند

البته بیشتر مصرف‌کنندگان نوشیدن آب میوه شفاف را ترجیح می دهند، چرا که فکر می‌کنند چون شفاف‌تر است، سالم‌تر هم هست، امامحققان دریافته‌اند که آب میوه‌های حاوی گوشت میوه (پالپ) مواد مغذی بیشتری داشته بنابراین در پیشگیری از سرطان و بیماری های قلبی-عروقی کارآمدترند. آنها معتقدند که وجود پلی‌فنول ها و آنتی‌اکسیدان ها در آب میوه های کامل بر خاصیت درمانی آنها می‌افزاید.

دانشمندان با تحقیق بر میزان پلی‌فنول ها در نمونه های مختلف آب سیب دریافته‌اند که انواع تیره آن که مقدار زیادی پالپ میوه هم دارد، چهار برابر سایر انواع آب سیب از این ماده مغذی دارا هستند.

این محققان بر اساس مطالعات انجام شده در دانشگاه کشاورزی راکلا در هلند دریافته اند که روند تولید آب میوه های شفاف، باعث از بین رفتن مواد ضداکسیدکننده ای موسوم به پروسیانیدین‌ها می شود.

چرا که درروند شفاف سازی ،سیب های آب گیری شده، تحت تاثیر آنزیمهای مختلفی قرار می گیرند، همچنین انجام عمل سانتریفیوژ بر آنها منجر به پاک سازی پالپ میوه از این آب میوه ها می شود.

نویسندگان  این مقاله در "ژورنال علمی غذا و کشاورزی" نیز معتقدند که تفاوت عمده ای که در میزان پروسیانیدین های آب میوه های تیره و شفاف وجود دارد ،ظرفیت آنتی‌اکسیدانی آنها را به شدت تحت تاثیرقرار می دهد.

لوسی اد- کارشناس  یکی از کارخانه های  معتبر تولید آب میوه- در این زمینه می گوید:"آب میوه های کامل ( تیره) علاوه بر طعم بهتر،از بافت بی‌نظیری هم  برخوردارند و در بیشتر مواقع حس‌کردن پالپ میوه  در دهان، حین نوشیدن آب میوه برای افراد خوشایند است ."

این در حالی است که محققان در سال گذشته دریافتند، مصرف آب میوه و سبزی‌مها بیشتر از سه بار در هفته خطرابتلابه آلزایمر را به طرز چشمگیری کاهش می‌دهد.

محققان کانادایی همچنین دریافته اند که نوشیدن یک لیوان آب زغال اخته در روز با افزایش هشت درصدی در میزان کلسترول خوب (HDL) از سکته قلبی پیشگیری می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha