بر اساس یک نظر سنجی تازه که توسط روابط عمومی سازمان نظام پزشکی صورت گرفت 70 درصد از روسای نظام پزشکی شهرستانها از برخوردهای شخصی و سیاسی صورت گرفته در ششمین دوره انتخابات نظام پزشکی ابراز نگرانی کردند .

جامعه پزشکی رد صلاحیت ها را موجه و قانونی نمیداند/ابراز نگرانی روسای نظام پزشکی شهرستانها از برخورد های شخصی و سیاسی
سلامت نیوز :بر اساس یک نظر سنجی تازه که توسط روابط عمومی سازمان نظام پزشکی صورت گرفت 70 درصد از روسای نظام پزشکی شهرستانها از برخوردهای شخصی و سیاسی صورت گرفته در ششمین دوره انتخابات نظام پزشکی ابراز نگرانی کردند .

بر اساس این نظرسنجی 86 درصد از رؤسای سازمان‌های نظام پزشكی از دستور رئیس‌جمهور درباره بررسی مجدد نامزدهایی كه صلاحیت آنها بدون دلیل قانونی رد شده، اعلام حمایت كردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پزشکی مركز افكارسنجی سلامت ایران (IHPC) نتایج یك نظرسنجی تازه صورت گرفته از بین 130 نفر از رؤسای سازمان‌های نظام پزشكی شهرها و شهرستان‌های سراسر كشور را منتشر نموده كه بر اساس آن حدود 86 درصد از شركت‌كنندگان در نظرسنجی از دستور رئیس‌جمهور درباره بررسی مجدد نامزدهایی كه صلاحیت آنها بدون دلیل قانونی رد شده، اعلام حمایت كرده‌اند.

 در گزارش این نظرسنجی توسط مركز افكارسنجی سلامت ایران آمده است: به دنبال نامه رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی کشور درباره عملکرد هیأت‌های نظارت بر انتخابات نظام پزشکی در روند رسیدگی به صلاحیت‌های نامزدهای ششمین دوره انتخابات این سازمان، رئیس‌جمهور خواستار اصلاح این روند و تجدیدنظر درباره افرادی شد که بدون دلیل قانونی رد صلاحیت شده‌اند.

در این خصوص مركز افكارسنجی سلامت در شانزدهمین نظرسنجی خود از رؤسای سازمان‌های نظام پزشكی شهرستان‌ها و استان‌های سراسر كشور به این موضوع پرداخته است و با شش گویه به سراغ  این افراد رفته است كه نتایج آن به شرح ذیل می‌باشد:

7/71 درصد پاسخگویان (رؤسای سازمان‌های نظام پزشكی سراسر كشور) در خصوص این سؤال كه تا چه اندازه رد صلاحیت‌های صورت گرفته در این دوره انتخابات نظام پزشکی را موجه و بر اساس قانون می‌دانید؟ با انتخاب گزینه كم و خیلی كم رد صلاحیت‌ها را موجه و بر اساس قانون نمی‌دانند، 3/13 درصد گزینه متوسط و 2/9 درصد هم موافق رد صلاحیت‌ها بوده‌اند. همچنین 8/5 درصد نیز پاسخی به این سؤال نداده‌اند.

رؤسای سازمان‌های نظام پزشكی سراسر كشور در خصوص این سؤال كه: با توجه به اعلام اسامی کاندیداهای تأیید و رد صلاحیت شده، میزان مشارکت اعضای جامعه پزشکی در ششمین دوره انتخابات نظام پزشکی را چگونه ارزیابی می‌نمایید؟ 8/45 درصد این مشاركت را كم و خیلی كم پیش‌بینی كرده‌اند، 2/34 درصد متوسط و 20 درصد پاسخگویان مشاركت را بالا پیش‌بینی نموده‌اند.

8/85 درصد از رؤسای سازمان‌های نظام پزشكی سراسر كشور با انتخاب گزینه زیاد و خیلی زیاد با دستور رئیس‌جمهور درباره بررسی مجدد نامزدهایی كه صلاحیت افرادی كه بدون دلیل رد شده موافق بوده و حمایت خود را از این تصمیم اعلام كردند 8/5 درصد گزینه متوسط و 4/8 درصد نیز مخالف این تصمیم رئیس‌جمهور بوده‌اند.

70 درصد پاسخگویان (رؤسای سازمان‌های نظام پزشكی سراسر كشور) در این نظرسنجی از اعمال برخوردهای شخصی، گروهی و سیاسی در انتخابات صنفی نظام پزشکی و بررسی صلاحیت‌های داوطلبان ابراز نگرانی كرده‌اند و 22 درصد نیز احتمال برخوردهای شخصی را متوسط یا كم عنوان كرده‌اند. همچنین 8 درصد از آنان نیز پاسخی به این سؤال نداده‌اند.

55 درصد از شركت‌كنندگان در این نظرسنجی (رؤسای سازمان‌های نظام پزشكی سراسر كشور) در پاسخ به این پرسش كه «تا چه اندازه از عملکرد سازمان نظام پزشکی در دوره اخیر رضایت دارید؟»، از فعالیت این سازمان رضایت زیاد یا بسیار زیاد داشته‌اند، 5/32 درصد رضایت متوسط و 5/12 درصد از آنان نیز ابراز نارضایتی نموده‌اند.

7/76 درصد از پاسخگویان (رؤسای سازمان‌های نظام پزشكی سراسر كشور) با انتخاب گزینه‌های خیلی زیاد و زیاد، با دستور رئیس‌جمهور مبنی بر ابطال انتخابات در صورت عدم ارایه مستندات قانونی در رد صلاحیت داوطلبان نامزدی ششمین دوره انتخابات نظام پزشکی اعلام حمایت نموده‌اند.
همچنین 15 درصد از آنان گزینه متوسط، 5/7 درصد گزینه‌های خیلی كم و كم را انتخاب نموده و حدود 1 درصد از پاسخگویان نیز هیچ كدام از گزینه‌ها را انتخاب نكرده‌اند.

گفتنی است، بر اساس اعلام مركز افكارسنجی سلامت ایران، این نتایج از بین نظرات 130 نفر از 180 رییس سازمان نظام پزشكی سراسر كشور به دست آمده و كلیه اطلاعات و داده‌های آن در این مركز موجود می‌باشد.

لازم به ذکر است که در ششمین دوره انتخابات نظام پزشکی چهره های شاخصی نظیر :

دکتر مصطفی معین ( فوق تخصص آسم وآلرژی کودکان) وزیر اسبق علوم و رئیس فعلی مرکز تحقیقات آسم وآلرژی

دکتر محمدرضا ظفرقندی (جراح عروق ) رئیس سابق سازمان نظام پزشکی و رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی تهران و عضو فعلی هیات مدیره انجمن علمی جراحان عروق ایران

 دکتر شهاب الدین صدر رئیس کنونی سازمان نظام پزشکی ، نائب رئیس مجلس هشتم ورئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم

دکتر عباس کبریایی زاده ( داروساز ) عضو فعلی هیات مدیره انجمن داروسازان ایران

دکتر سید تقی نوربخش ( فوق تخصص جراحی زانو)  رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران و عضو فعلی شورایعالی نظام پزشکی

دکتر خلیل علیزاده (ارتوپد) رئیس بیمارستان آتیه و عضو فعلی هیات مدیره نظام پزشکی تهران

طی ابلاغ رسمی در انتخابات ششمین دوره نظام پزشکی رد صلاحیت شده بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha