یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۵
کد خبر: 67614
سلامت نیوز:لازم است قبل از تعریف ناتوانی جنسی، اصطلاح بهداشت جنسی را تعریف كنیم. اگر بخواهیم مطابق تعریف سازمان بهداشت جهانی در رابطه با بهداشت جنسی عمل كرده باشیم باید بگویم كه بهداشت جنسی عبارت از یكپارچگی و هماهنگی برای ذهن، احساس و جسم است كه جنبه های اجتماعی و عقلانی را در مسیر ارتقاء شخصیت او هدایت كرده و عشق و ارتباط را میان زن و شوهر ایجاد می كند.

 این بهداشت جنسی مثل بهداشت جسم و روان ممكن است مواجه با مشكلاتی شود. باز مثل سایر بیماریهای عضوی در بدن كه نیازمند رسیدگی و مداوا می باشند، مشكلات زناشوئی نیز نیاز به توجه و درمان دارند. مشكلات جنسی انواع و اقسام مختلفی دارد ، برای پیدا كردن یك اختلال یا بیماری، بایستی ابتدا تعریف حالت طبیعی را داشته باشیم، هر عاملی كه باعث اختلال در یك رابطة سالم زناشویی شود، تحت عنوان ( Sexual Dysfunction ) یا اختلال جنسی ان را طبقه بندی می كنیم.

البته شما توجه داشته باشید كه انواع اختلالات جنسی در مردان و زنان بسیار زیاد، متفاوت و تعاریف جداگانه دارند. اختلالات جنسی شایع در مردان به سه دستة بزرگ تقسیم می شوند: اختلال در نعوظ یا همان ناتوانی جنسی كه هدف و منظور این نوشته است، اختلال در انزال و اختلال در میل جنسی. هر كدام از سه دسته اختلالات جنسی فوق به زیر رده های مختلف تقسیم می شوند. بایستی مجدداً تأکید کرد که انواع اختلالات جنسی در مردان بسیار زیاد است و محدود به سه نوع فوق نمی شود. بنابراین نوع اختلال جنسی بایستی بدقت با بررسیهای مختلف تشخیص داده شود، چون هر كدام درمان مخصوص به خود دارد.

و اما تعریف ناتوانی جنسی: ناتوانی جنسی عبارت است از عدم توانایی در ایجاد و حفظ نعوظ آلت جهت انجام یك مقاربت جنسی رضایت بخش در بیش از 50 درصد روابط زناشوئی كه مدت سه ماه از شروع آن گذشته باشد. بنابراین اگر فردی گاهاً دچار مشکل می شود، نمی توان وی را بیمار تلقی کرد.

 در زندگی عادی روزمره، بسیاری از مردان ممکن است دوران پر تنشی را تجربه کنند و در این دوران تمایلات جنسی و توانائی جنسی مرد تحت تأثیر قرار می گیرد، و معمولاً فرد به حالت طبیعی بر خواهد گشت. همانطور كه قبلاً نیز اشاره شد، این تعریف مختص نانوانی جنسی می باشد، و سایر اختلالات جنسی فوق الذكر را شامل نمی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha