سلامت نیوز :  اکبر فتوحی، معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی تهران در نشست خبری راه‌اندازی سامانه ترجمان دانش اظهار داشت: در بحث فرایندهای پژوهشی سالانه 2500 پروژه پژوهشی اجرا می‌کنیم و در سال گذشته 4200 مقاله از این دانشگاه در سایتهای معتبر پذیرفته شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس  ؛ وی ادامه داد: بر اساس پایگاه‌های علم سنجی بیش از یک سوم تولیدات علمی کشور در حوزه پزشکی توسط و حدود 9 درصد کل تولیدات علمی نیز در دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام می‌‌شود.

فتوحی با تأکید بر اینکه بستر پژوهشی مطلوبی در دانشگاه علوم پزشکی تهران وجود دارد افزود: در این راستا باید زنجیره پژوهش را مد نظر قرار دهیم و آن دسته از پژوهش‌هایی را که توانایی تبدیل شدن به محصول را دارند در مراکز رشد دانشگاه وارد مرحله تولید کرد.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بخش زیادی از پژوهش‌ها در حوزه علوم پزشکی شواهد علمی است که برای تصمیم گیری‌های مبتنی بر شواهد علمی مورد استفاده قرار می‌گیرد تا ارائه دهندگان حوزه سلامت جدیدترین درمانها را متناسب با شرایط ارائه کنند.

فتوحی پژوهش در حوزه پزشکی را در دو دسته برشمرد و گفت: یکسری پژوهش‌ها ممکن است از طریق پارک علم و فناوری تبدیل به محصول شده باشد و مردم از آنها استفاده کنند و دسته دیگر تولید شواهد علمی است که باید در سطوح مختلف به کار گرفته شود.

وی اصحاب رسانه‌ را محل تلاقی ارائه دستاوردهای علمی با مردم دانست و گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران برای فرایند انتقال دانش برنامه ای را اجرا کرده و راه‌اندازی سامانه ترجمان دانش در همین راستاست.

سامانه ترجمان دانش به آدرس ktesite.tums.ac.ir  آخرین دستاوردهای پژوهشی اعضای هیئت علمی علوم پزشکی تهران را که قابلیت انتشار و ارائه عموم دارد را ارائه می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha