پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۱
کد خبر: 67977
سلامت نیوز : عبدالرضا امیدوار شهری در گفت‌ و گو با پانا، با اعلام این خبر افزود: نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد دمای هوا در بیشتر نقاط کشور طی روز جمعه افزایش یافته و از روز شنبه نیز یک سامانه بارشی از غرب وارد کشور می‌شود که تا روز دوشنبه در بیشتر نقاط کشور فعال است.

امیدوار شهری اعلام کرد که از عصر روز چهارشنبه و طی روز پنجشنبه بارش باران و برف گاهی با وزش باد و سپس کاهش دما در نیمه شمالی استان خراسان رضوی پیش‌بینی شده است و طی روزهای پنجشنبه و جمعه خلیج‌فارس به سبب افزایش سرعت وزش باد مواج خواهد بود.

وی با اشاره به وضعیت هوای کشور در روز شنبه تصریح کرد: با ورود سامانه مذکور بارش برف و باران گاهی با وزش باد در استان‌های آذربایجان غربی، شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان و ارتفاعات غربی زاگرس مرکزی و سپس استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و از عصر شنبه در استانهای زنجان، قزوین، البرز و تهران پیش بینی می‌شود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به وضعیت هوا در روز یکشنبه گفت: بارش برف و باران و وزش باد و سپس کاهش دما در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، کردستان، زنجان، کرمانشاه، همدان، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، قزوین، البرز ، تهران، سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، مرکزی، قم، اصفهان، چهارمحال و بختیاری،‌ لرستان، شمال خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و فارس پیش بینی شده است.

وی با اعلام اینکه در روز دوشنبه بارش باران به نوار شمالی و شرقی کشور محدود می‌شود، خاطرنشان کرد: بر این اساس در روز دوشنبه بارش باران و برف و وزش باد و سپس کاهش دما در استان‌های مازندران، گلستان، خراسان‌های شمالی، رضوی و جنوبی، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، شرق اصفهان و شمال هرمزگان انتظار می‌رود. با خروج این سامانه بارشی از کشور پیش‌بینی می‌کنیم از روز سه‌شنبه شاهد افت دما در اکثر نقاط کشور باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha