سلامت نیوز :عضو هیات مدیره انجمن فوریت‌های پزشکی از مسوولان وزارت بهداشت خواست حمایت خود را از قشر اورژانس که خط اول درمان هستند، برندارند و به هنگام تدوین و ابلاغ دستورالعمل‌ها، تکنیسین‌های اورژانس را تمام قد ببینند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ مجتبی خالدی در دومین کنگره و جشنواره ملی فوریت‌های پزشکی که از صبح امروز در سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی تهران آغاز به کار کرد، افزود: اورژانس پیش بیمارستانی از اواخر سال 54 در استان تهران فعالیت خود را آغاز کرد و به تدریج در تمام شهرهای کشور گسترش یافت، به گونه‌ای که اکنون بیش از 17 هزار نیروی اورژانس در این مراکز مشغول به کار هستند و روزانه بیش از 30 مورد حادثه پرتلفات جاده‌ای را پوشش می‌دهد.

به گفته وی، سالانه دو میلیون و 400 خدمت پیش بیمارستانی ارائه می‌شود.

عضو هیات مدیره انجمن فوریت‌های پزشکی با بیان اینکه ارائه انواع خدمات موجود در زمینه فوریت‌های پزشکی از امداد هوایی و زمینی گرفته تا اتو‌ آمبولانس از توانمندی‌های پرسنل اورژانس است، اظهار کرد: از وزارت بهداشت درخواست می‌کنیم حمایت خود را از قشر اورژانس که خط اول درمان هستند، برندارند.

خالدی با بیان اینکه البته اقدامات ارزشمندی در این خصوص صورت پذیرفته است، اظهار کرد: اما متاسفانه هنوز شاهد هستیم که در همین پایتخت پنج پرسنل اورژانس در محیطی کمتر از 10 تا 15 متر اقامت می‌کنند و یک تکنیسین‌ اورژانس ناچار است اقداماتی نظیر اپراتوری، رانندگی و حمل بیمار را در حالی که هر کدام یک پست سازمانی هستند، انجام دهند.

وی ادامه داد: پرسنل اورژانس خواستار در نظر گرفتن سختی کار، حقوق، مزایا، کارانه و مسکن هستند. درخواست ما از مسوولان این است که به هنگام برنامه‌ریزی و ابلاغ دستورالعمل‌ها، تکنیسین‌ اورژانس را تمام قد ببینند؛ چرا که این افراد لایق دیده شده هستند. بسیار پیش می‌آید که ماموران اورژانس روزانه نزدیک به 15 ماموریت را انجام می‌دهند.

در ادامه این مراسم دکتر غلامرضا معمومی، رییس اورژانس کل کشور و دبیر علمی دومین کنگره و جشنواره ملی فوریت‌های پزشکی عنوان کرد: در خلال برگزاری روزهای کنگره، چهار پنل تخصصی با موضوعات حوادث ترافیکی،‌ مدیریت بحران، اورژانس پیش بیمارستانی و مسائل صنفی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین کارگاه‌های تخصصی با موضوعاتی نظیر احیای قلبی تنفسی پایه و پیشرفته و آماده‌سازی و انتقال مصدومین در نظر گرفته شده است. همچنین از 170 مقاله رسیده به دفتر دبیرخانه کنگره، 12 مقاله برای ارائه به صورت سخنرانی شفاهی و 50 مقاله به صورت پوستر انتخاب و ارائه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha