سلامت نیوز : کاظم ندافی در گفت‌وگو با فارس در مورد جزئیات سامانه اشعه ماوراء بنفش اظهار داشت: با راه‌اندازی این سامانه شاخص پرتو ماوراء بنفش اندازه‌گیری شده و به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود تا بتوانند اقدامات حفاظتی را در مقابل این اشعه انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه در فصل زمستان و اوایل بهار میزان اشعه ماوراء بنفش کمتر است، افزود: در اواخر بهار و تابستان افزایش این اشعه به حدی است که توصیه می‌کنیم مردم کمتر در مقابل نور خورشید قرار گیرند یا حداقل از لباس‌های آستین ‌بلند، عینک و کلاه آفتابی و کرم ضد آفتاب استفاده کنند.

وی در پاسخ به اینکه وزارت بهداشت چه راهکاری برای اندازه‌گیری گاز رادون در محیط‌های مسکونی انجام داده گفت: بر اساس مصوبه‌ای که هیئت وزیران در اسفند سال گذشته در نقشه تحول سلامت داشته‌اند حفاظت مردم در برابر پرتوها در دستور کار قرار گرفت.

ندافی تأکید کرد: اندازه‌گیری گاز رادون در منازل مسکونی یکی از کارهای دیگری است که آغاز کرده‌ایم و نمونه‌برداری از این گاز در برخی شهرها انجام شده که بعد از آشکارسازی غلظت آن مشخص خواهد شد.

به گفته رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در صورتی که میزان غلظت این کار بیش از حد مجاز باشد در نقشه‌های ساختمانی مداخله می‌کنیم تا با حفاظت‌های مخصوص ساکنان کمتر در معرض خطر گاز رادون قرار گیرند.

گاز رادون از جمله گازهایی است که سلامت افراد را در معرض خطر قرار می‌دهد و منشاء آن سطح زمین است که در صورت ساخت نامناسب ساختمان‌ها می‌تواند به راحتی وارد فضای مسکونی شود. در تمام کشورهای دنیا طراحی خانه‌ها و مناطق مسکونی بر اساس پیشگیری و جلوگیری از ورود این گاز به منازل است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha