سلامت نیوز : مصطفی قانعی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اعلام این خبر گفت: بر اساس آخرین نتایج اعلام شده در نظام رتبه بندی وبومتریک، جایگاه بین‌المللی دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی در 76 درصد موارد ارتقا یافته است و دانشگاه علوم پزشکی تهران بعد از دانشگاه تهران(468) دومین دانشگاه کشوری و اولین دانشگاه علوم پزشکی است که در نظام رتبه بندی وبومتریک در رتبه جهانی در رتبه 612 قرار گرفته است که رتبه این دانشگاه نسبت به قبل 44 رتبه ارتقاء یافته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی افزود: پس از دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاههای علوم پزشکی اصفهان با رتبه 1185، شهید بهشتی 1350، شیراز 1406، مشهد 1690 و دانشگاه علوم پزشکی تبریز با رتبه 1958 در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.

قانعی گفت: وب سایت هر دانشگاه و مرکز تحقیقاتی حاوی اطلاعات مفیدی است که از مطالعات وبومتریک به منظور بررسی میزان فعال بودن، اعتبار علمی و قابل مشاهده بودن فعالیتهای هر دانشگاه استفاده می‌شود و در حال حاضر 46 دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی در بین 12هزار موسسه آموزش عالی برتر دنیا قرار دارند که این تعداد در سال 2010 میلادی 28 دانشگاه بوده است.

گزارش رتبه بندی دانشگاه‌های جهان بر اساس معیارهای وبومتریک، از سال 2006 میلادی دو بار در سال توسط موسسه CSIC، وابسته به وزارت آموزش اسپانیا، منتشر می‌شود. در آخرین ویرایش این گزارش که در اول ژانویه سال 2013 میلادی منتشر شده است، تقریباً 21هزار موسسه آموزش عالی دنیا مورد بررسی قرار گرفته است که از آن میان اطلاعات و رتبه مربوط به 11هزار و 997 مورد برتر اعلام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha