سلامت نیوز : مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور جزئیات بارش برف و باران و کاهش پنج تا 15 درجه‌ای دما در کشور را تشریح کرد.

مهندس عبدالرضا امیدوار شهری روز در گفتگو با ایسنا ، با اشاره به ورود سامانه بارشی از مرزهای غربی به کشور گفت: بر این اساس در روز دوشنبه بارش باران و برف در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه،‌ایلام، لرستان، شمال خوزستان و سپس در استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان، اردبیل، قزوین، البرز و تهران پیش بینی می‌شود که در این روز بارش در غرب استان‌ آذربایجان غربی و غرب کردستان و ارتفاعات البرز مرکزی از شدت بیشتری برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه بارش برف و باران در روز سه شنبه استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، قم، مرکزی، همدان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را فرا خواهد گرفت تصریح کرد: در این روز شدت بارش در استان‌های گیلان، مازندران، تهران، البرز، لرستان، چهارمحال و بختیاری، شمال خوزستان و کرمانشاه انتظار می‌رود که بارش باران سبب آبگرفتگی معابر و بارش برف سبب اختلال در ترددهای جاده‌ای این مناطق خواهد شد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور به وضع هوای روز چهارشنبه 16 اسفندماه اشاره کرد و گفت: بر این اساس بارش برف و باران در بیشتر نقاط نیمه شمالی و جنوب غرب کشور به ویژه در استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد،‌ خوزستان،‌ اردبیل، گیلان، مازندران،‌ گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، تهران، البرز، قزوین، زنجان، مرکزی، قم، همدان، آذربایجان شرقی و غربی پیش بینی شده است که در این روز در این مناطق به سبب بارش برف اختلال در ترددهای جاده‌ای و به سبب بارش باران آبگرفتگی معابر عمومی در این استان‌ها رخ می‌دهد.

وی تصریح کرد:‌در روز پنج شنبه نیز بارش برف و باران در استان‌های آذربایجان غربی،‌ آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، کردستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان،‌ قم، مرکزی،‌ همدان، لرستان،‌چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد و در روز جمعه نیز در استان‌های گلستان،‌خراسان شمال، شمال سمنان و شمال خراسان رضوی انتظار می‌رود که به تدریج از روز جمعه این سامانه بارشی از شرق کشور خارج خواهد شد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به نقشه‌های دمایی به ایسنا گفت: بر این اساس طی روزهای سه شنبه تا پنجشنبه در بیشتر نقاط کشور به ویژه سواحل دریای خزر دمای هوا بین پنج تا 15 درجه کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به افزایش سرعت وزش باد بر روی عراق گفت: این امر سبب می‌شود تا روز دوشنبه در برخی مناطق جنوب غرب و غرب کشور باد و گرد و خاک داشته باشیم. از سوی دیگر طی روز دوشنبه دمای هوا در سواحل شمالی کشور افزایش محسوس خواهد داشت که در برخی نقاط به ویژه در استان‌های گیلان و اردبیل با وزش باد شدید همراه خواهد بود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: همچنین از روز دوشنبه با ورود سامانه بارشی یاد شده به کشور در شمال غرب به تدریج در غرب، جنوب غرب و تا اواخر وقت دامنه‌های جنوبی البرز و غرب سواحل، ابرناکی،‌ بارش باران و برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که در روز سه‌شنبه گستره این بارش‌ها به دامنه‌های زاگرس، شمال شرق و برخی مناطق مرکزی کشور نیز خواهد رسید و با ریزش هوای سرد از عرض‌های شمالی تر از سواحل شمالی کشور بارش برف و باران رخ خواهد داد.

وی افزود: بر این اساس در روز دوشنبه آسمان تهران قسمتی ابری در بعد از ظهر افزایش ابر، در اواخر وقت بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز با دو درجه افزایش به 10 و 20 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. همچنین در روز سه شنبه آسمان پایتخت ابری همراه با بارش باران در ارتفاعات بارش برف گاهی وزش باد خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز به 10 و 16 درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید.

به گفته مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در روز دوشنبه استان‌های کرمانشاه و کردستان با حداقل دمای یک درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین و سیستان و بلوچستان و هرمزگان با حداکثر دمای 29 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین استان کشور خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha