سلامت نیوز-یک مطالعه کوچک توسط محققان سوئدی نشان داده است چرا متخصصان همواره خوردن غذای سرشار از میوه و سبزی را توصیه می کنند.

اثر رژیم غذایی حاوی نیترات در کاهش فشار خون
علت این است که نیترات های موجود در سبزیجاتی مانند اسفناج ، کاهو ، و ریشه چغندر ، تولید اکسید نیتریک در بدن را تحریک می کند. این اکسید ملکولی است که باعث اتساع عروق خونی می شود که این امر به کاهش فشار خون کمک می کند.
به گزارش مدلاین پلاس دکتر ادی وایتس برگ از دانشگاه کارولینسکا می گوید براساس این یافته اثرات مفید و شناخته شده سبزیجات در جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی تا حدی به نیترات بستگی دارد.
این مطالعه نشان می دهد راه جدیدی برای تولید اکسید نیتریک در بدن وجود دارد. نیتراتی که از طریق غذا وارد بدن می شود توسط باکتری های دهانی به نیتریت احیا می شود که با احیا شدن فراتر به نیتریک اکسید تبدیل می شود.
به گفته وایتس برگ هنوز زمان آن نرسیده که مصرف مکمل های نیترات را توصیه شود. این مطالعه کاملا محدود بوده و لذا نمی توان بر اساس آن نتایج قطعی از آن گرفت و بر اساس آن توصیه کرد چرا که هنوز این موضوع که آیا اثرات مشاهده شده پس ازمصرف طولانی مدت نیترات نیز وجود دارد یا خیر بررسی نشده است.
وی ادامه می دهد که تحقیق در باره اثر نیترات ها بر کاهش فشار خون و مکانیسم این تاثیر در دانشگاه کارولینسکا ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha