سلامت نیوز :طیب قدیمی در نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی با نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی نگاه درمان‌نگر به سلامت در جامعه را از مشکلات در این عرصه برشمرد و اظهار کرد برای موفقیت در حوزه سلامت باید دیدگاه سلامت‌نگر را در جامعه نهادینه کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی و قائم‌مقام وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در استان در ادامه با اشاره به اینکه حفظ و ارتقای سلامت 75 درصد به عوامل اجتماعی بستگی دارد افزود: دستیابی به این موهبت بزرگ نیازمند همکاری، همدلی و مشارکت تمامی دستگاه‌ها و تک تک افراد جامعه است.

وی اختصاص دادن مجوز پذیرش دانشجو در رشته‌های تحصیلات تکمیلی به دانشجویان بومی استان، ایجاد تعهد ماندگاری برای پرسنل جدیدالاستخدام در جلوگیری از نقل و انتقال آنها از منطقه مورد خدمت خویش را از دیگر مشکلات حوزه بهداشت و درمان استان اعلام کرد.

در ادامه این نشست حجت‌الااسلام شیرمحمدی مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی کردستان به اهمیت انجام کارهای فرهنگی در فضای دانشجویی اشاره کرد و از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خواست نسبت به اتخاذ تصمیماتی در زمینه افزایش بودجه فرهنگی دانشگاه  و توسعه فضای خوابگاهی عنایت ویژه داشته باشند.

سیداحسن علوی نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره هم پس از شنیدن مسائل و مشکلات پیش‌روی سلامت در استان با قدردانی از مسئولان  و تمامی دست‌اندرکاران ارائه خدمات سلامت در استان، گفت: بخشی از ‌مشکلات پیش‌روی در حوزه سلامت را باید با همکاری و کمک گرفتن از خیرین سلامت و بخش خصوصی حل کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: عدم آگاهی مردم استان از وجود امکانات و تجهیزات پیشرفته بخش درمان موجب سرگردانی آنان می‌شود لذا می‌طلبد اطلاع‌رسانی بیشتری به عمل آید.

حامد قادرمرزی افزود: بیماران استان بخشی از  خدمات سلامت را از سایر استان‌های مجاور و یا تهران دریافت می‌کنند و این امر موجب متحمل شدن هزینه‌های مضاعف بر بیماران و استفاده نکردن از امکانات پیشرفته در استان می‌شود.

وی خواستار تعامل و همکاری بیشتر صدا و سیمای مرکز کردستان در معرفی خدمات، توانمندی‌ها، تخصص‌های دانشگاه علوم پزشکی کردستان در زمینه تجهیزات و امکانات کافی و پیشرفته در درمان بیماری‌ها و عارضه‌های پزشکی در استان شد.

مجوز بیمارستان و مرکز ام‌آر‌آی سقز و بانه، پیگیری پذیرش افراد بومی در دانشگاه‌های استان، نظارت بر مسائل بهداشتی کارخانه‌ها و مراکز بهداشتی درمانی شهری از دیگر مواردی بود که توسط دیگر نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی مطرح شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha