محققان سوئدی در تحقیقات جدید خود دریافتند زنانی که بیش از ۱۴۰۰ میلی‌گرم مکمل کلسیم در روز مصرف می‌کنند، ممکن است با خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی مواجه شوند

سلامت نیوز : محققان سوئدی در تحقیقات جدید خود دریافتند زنانی که بیش از ۱۴۰۰ میلی‌گرم مکمل کلسیم در روز مصرف می‌کنند، ممکن است با خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی مواجه شوند.

به گزارش روابط عمومی رادیو سلامت ، با توجه به اینکه بسیاری از مردان نیز به‌منظور پیشگیری از تحلیل استخوانهای خود، کلسیم مصرف می‌کنند، یافته‌های جدید دیگر نشان داده است مردان نیز با مصرف بی‌رویه کلسیم، با خطر افزایش مرگ‌ومیر ناشی از بیماری قلبی روبرو هستند.

به‌گفته سخنگوی انجمن قلب آمریکا، بسیاری از افراد مسن به‌هدف جلوگیری از تحلیل استخوانهای خود، میزان کلسیم را در رژیم غذایی‌شان افزایش داده‌اند؛ به‌این گمان که افزایش کلسیم در رژیم غذایی (با یا بدون ویتامین د) می‌تواند سلامت قلبی-عروقی را بهبود بخشد. در حالی که نتایج تحقیقات جدید نشان داده است مصرف زیاد کلسیم نه‌تنها سلامت قلب و عروق را بهبود نمی‌بخشد، بلکه ممکن است موجب خطر بیشتر مرگ‌ومیر ناشی از حوادث قلبی-عروقی باشد.

گروهی از محققان به‌رهبری دکتر کارل میچائلسون، استاد بالینی گروه علوم ارتوپدی جراحی در دانشگاه اوپسالا در سوئد، در تحقیقات خود، وضعیت سلامت بیش از ۶۱هزار زن را تجزیه و تحلیل کردند. این محققان با بیش از ۱۹ سال پیگیری دریافتند از میان ۱۲هزار مورد مرگ این زنان، تقریباً 4000 مورد ناشی از بیماریهای قلبی-عروقی، در حدود ۱۹۰۰ مورد بر اثر بیماریهای قلبی و ۱۱۰۰ مورد به‌علت سکته مغزی بوده است. این محققان دریافتند بیشترین میزان مرگ‌ومیر در زنانی بوده است که روزانه ۱۴۰۰ میلی‌گرم کلسیم مصرف می‌کردند. زنانی نیز که کمتر از ۶۰۰ میلی‌گرم کلسیم در روز مصرف می‌کردند، در معرض خطر مرگ بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha