دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۳
کد خبر: 69457
سلامت نیوز : کوروش اعتماد در نشست خبری هفته سلامت افزود: علاوه بر شناسایی عوامل خطر کنترل این عوامل در سطح ملی و استانی از اولویت‌های وزارت بهداشت است که طی یک تا ۲ سال انجام می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: مداخلات فردی و گروهی در این زمینه بسیار اهمیت دارد.در سطح گروهی فعالیت فیزیکی و کنترل دخانیات مطرح است و در سطح فردی کنترل فشار خون اهمیت دارد.رئیس مرکز بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: برنامه سال 92 کنترل فشار خون است تا از ابتلای افراد به بیماری‌های سرطانی و سکته‌های قلبی و مغزی جلوگیری شود.

  وی با تاکید بر نقش آگاهی رسانی در کاهش بیماری فشار خون افزود: 50 درصد مبتلایان به فشار خون از بیماری خود اطلاعی ندارند، بنابراین در نرم افزاری که قابلیت اتصال به پرونده الکترونیک سلامت را دارند و برای بیماری دیابت نیز انجام شده افراد مبتلا به فشار خون شناسایی می‌شوند.

اعتماد گفت: افرادی که در روند غربالگری طی هفته سلامت دچار فشار خون هستند در پرونده الکترونیک آنها روند مراقبتی فعال می‌شود.

رئیس مرکز بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت افزود: امیدواریم با همکاری سازمان نظام پرستاری در سال 92 فشار خون را در شهرها و در کنار بیماری دیابت غربالگری کنیم.

وی از اجرای برنامه کنترل بیماری مزمن کلیوی خبر دادو گفت: این برنامه در فاز مطالعاتی قرار دارد و در دانشگاه علوم پزشکی تهران در حال انجام است و در نهایت به برنامه کنترل فشار خون متصل می‌شود.

اعتماد افزود: از طریق این برنامه عوارض کلیوی ناشی از فشار خون و دیابت کنترل می‌شود و نیاز ما به تخت‌های دیالیز کاهش می‌یابد.

وی همچنین از تدوین سند افزایش تحرک بدنی ایرانیان خبر داد و گفت: این سند با همکاری برون بخشی وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و کشور، وزارت دفاع، علوم و  شهرداریها تدوین می‌شود و سعی شده در دستور کار تمام سازمان‌ها قرار گیرد.

رئیس مرکز بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت افزود: این سند موازی کاری در زمینه افزایش تحرک بدنی در سازمان‌ها را تصحیح می‌کند و اواخر بهمن که توسط کارگروه مربوطه تصویب شده به شورای عالی سلامت و امنیت غذایی ارسال خواهد شد تا به وزارتخانه‌های تابعه ارسال شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha