دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۷
کد خبر: 69461

سلامت نیوز : محمد جعفری امروز در گفت‌وگو با فارس ؛ اظهار داشت: از بین پنج رکن اصلی پزشک خانواده دغدغه‌ای به غیر از کمبود تعداد پزشک عمومی در روستاها نداریم.

وی تصریح کرد: در تمام مناطق استان کرمان پزشک عمومی حضور دارد، اما در بعضی از مکان‌ها که به تعداد بیشتری پزشک عمومی نیاز است با کمبود پزشک مواجه هستیم.

جعفری خاطر نشان کرد: بر اساس شاخص‌های مدیریتی سلامت استان کرمان طرح پزشک خانواده بسیار موفق عمل کرده است.

وی ابراز داشت: در قالب ماده 38 برنامه پنجم توسعه برای راه‌اندازی بیمه سلامت باید اقدامات متعددی پشت سر هم صورت گیرد به طوری که ابتدا تغییر نام سازمان بیمه سلامت در دستور کار قرار گرفت.

این مسئول عنوان کرد: قانونگذار مشخص کرده که تا پایان برنامه پنجم مقدمات کار فراهم شود و پس از تشکیل سازمان، هم‌اکنون مراحل تجمیع بیمه‌ها و اطلاعات بیمه‌ای از بین بیمه‌های متعدد در حال انجام است.

جعفری افزود: برنامه‌های خرید هوشمندانه و راهبردی بیمه سلامت به تصویب رسیده و ابلاغ شده و اساسنامه بیمه سلامت برای تمام دستگاه‌ها ارسال شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی کارگروه‌های منطقه‌ای در کشور برای تغییر تعهدات بیمه خدمات درمانی به بیمه سلامت محور ابراز داشت: برخی از تعهدات بیمه افزایش یافته و حدود 55 قلم داروی گرانقیمت مورد نیاز بیماران خاص و صعب‌العلاج، خدمات فوق‌ تخصصی مانند تعویض مفصل و پوشش برخی درمان‌ها نازایی در تعهد قرار گرفت، اما کافی نیست.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: در رویکردی که بیمه سلامت باید طی برنامه پنجم به آن دست یابد این است که خدمات در سطح و عمق همراه با هم گسترش پیدا کنند و برنامه‌ها در سطح به گونه‌ای پیش رود که حتی یک نفر هم فاقد بیمه نباشد.

جعفری ابراز داشت: پوشش بیمه‌ای در عمق به نحوی است که میزان تعهدات ما به گونه‌ای تغییر و بهبود یابد که نیاز جامعه را پوشش دهد.

وی با بیان اینکه امروزه بیماری‌های غیر واگیر، مزمن، تصادفات، بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان‌ها جان مردم را می‌گیرد، خاطر نشان کرد: نوع تعهدات بیمه سلامت باید بر اساس نیاز جامعه تغییر پیدا کند و به گونه‌ای شود که قبل از اینکه بیماری در خانواده هویدا شود، بیمه نقش خود را ایفا کند در حالی که هم‌اکنون بیمه درمان برای زمان بعد از بیماری است.

جعفری افزود: ما باید در بیمه سلامت وارد بحث‌های غربالگری شویم و بیماری‌های نهفته مورد پیگیری قرار گیرند و در مراحل اولیه مورد درمان قرار گیرند، زیرا به طور مثال بیش از 80 درصد سرطان‌ها قابل درمان هستند که باید در مراحل اولیه تشخیص داده شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha