سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۴
کد خبر: 69508
سلامت نیوز :  بعضی افراد به دلایل متفاوتی احساس سرما می  کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ از جمله این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد.

کم کاری تیروئید: غده تیروئید روند سوخت و ساز بدن را کنترل می کند و در صورت کم کاری تیروئید، فرد بیشتر وقت ها احساس سرما می کند. به طور معمول کم کاری تیروئید در نیمی از بیماران با آزمایش خون تشخیص داده نمی شود. اگر با وجود طبیعی بودن نتیجه آزمایش، هنوز هم با مشکل روبه رو هستید بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

کمبود آهن:آهن برای انتقال اکسیژن به سلول ها و تامین انرژی لازم است. کمبود آهن نیز باعث احساس سرما می شود. از پزشک خود بخواهید برای شما آزمایش خون فریتین بنویسد، (فریتین؛ سلول پروتئینی خون است که دارای آهن است این آزمایش کمک می کند تا پزشک بفهمد بدن شما چه مقدار آهن ذخیره دارد.) با مصرف مواد غذایی سرشار از آهن از جمله گوشت قرمز، جگر و مکمل های آهن، میزان آهن را افزایش دهید.

کمبود خواب: با کمبود خواب سیستم عصبی که در تنظیم دما به بدن کمک می کند، دچار مشکل می شود و در نتیجه احساس سرما می کنید.

گردش ضعیف خون: اگر دچار درد دست هستید یا در دستتان احساس مورمور شدن می کنید ممکن است به بیماری نشانگان «رینود» مبتلا شده باشید. این بیماری زمانی رخ می دهد که رگ ها و مویرگ ها منقبض شود و گردش خون به اندام های انتهایی را محدود کند. مصرف منیزیم این علایم را تسکین می دهد.

عفونت قارچی: عفونت قارچی کاندیدا (Candida) آن قدر روی سیستم دفاعی بدن استرس وارد می کند که باعث اختلال در عملکرد غده هیپوتالاموس می شود. علاوه بر احساس سرما، سندروم روده تحریک پذیر و سینوزیت نیز علامت دیگر این عفونت قارچی است. برای از بین بردن این قارچ ها از محصولات پروبیوتیک (باکتری های مفید) استفاده کنید و میزان مصرف قند را کمتر کنید.

استرس: مشکلاتی مانند طلاق و یا از دست دادن شغل باعث استرس می شود و روی هیپوتالاموس و به تبع آن غده تیروئید تاثیر می گذارد. بنابراین برای مقابله با این وضعیت همیشه به موضوعاتی که دوست دارید، فکر کنید و همچنین از قرار گرفتن در موقعیت های استرس زا بپرهیزید.

بیش از حد ضعیف شده اید: لاغری بیش از حد و نداشتن چربی کافی فرد را به احساس سرما مستعد می کند. همواره سعی کنید شاخص توده بدن خود را حفظ کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha