چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۹
کد خبر: 69594
سلامت نیوز : خواص انگور را بشناسیم :

روایات درباره انگور

رسول خدا(ص): بهترین غذای شما نان است و بهترین میوه، انگور.

رسول خدا(ص): خرما، انگور و انار از زیادی طینت و اصل آدم آفریده شده است.

حضرت علی(ع): در انگور خورشت، میوه، غذا و حلواست.

(مکارم الاخلاق. ص۱۹۸)

امام رضا(علیه السلام) از پدران بزرگوارشان نقل می فرمایند که رسول خدا (صلی ا... علیه و آله و سلم) فرمودند: انگور را دانه دانه بخورید که گوارا و هضم کننده است.

(عیون الاخبار. ج۲ .ص۳۵)

خواص درمانی

انگور: بسیار مقوی و مغذی، دفع کننده سودا، درمان کننده یبوست و التهاب معده و روده، مفید برای سل ریوی، احتقان کبد و طحال، کم خونی، نقرس، نزله های ششی. براساس تحقیقات جدید این میوه خاصیت ضدسرطانی دارد. نکته قابل توجه این است که باید انگور رسیده با پوست نازک مصرف شود و خوردن آب سرد بعد از انگور، باعث فساد آن در معده و ایجاد استسقا می شود.

برگ مو: قابض، ادرارآور، قطع کننده اسهال، ضدنقرس، زردی، استفراغ، بهبود دهنده اختلالات گردش خون مربوط به زمان بلوغ و یائسگی.

آب غوره: قابض، رفع کننده ورم مخاط دهان و نرمی لثه  ها،به علت وجود تارتارات اسید و پتاسیم در آن، برای سیاتیک و روماتیسم بسیار نافع است. تقویت کننده معده، کبد و تصفیه کننده خون است. همچنین آب غوره برای رفع ورم مخاط دهان، نرمی لثه ها، رفع حرارت بدن و متعادل کردن بلغم و صفرای خون نافع است.شربت تهیه شده از آن در رفع اسکوربوت، زردی، چاقی مفرط و در رفع چربی صورت موثر است.

کشمش یا مویز: گرم، مقوی، ملین، نافع برای رفع تشنگی، مقوی کبدو محرک نیروی جنسی در افراد سرد مزاج است.

طریقه مصرف:

جوشانده برگ های جوان مو: جوشانده ۳۰گرم یک برگ جوان مو در یک لیتر آب در موارد دفع نشدن ادرار، نقرس، زردی، استفراغ، اختلالات گردش خون مربوط به زمان بلوغ و یا یائسگی، اسهال، پیدایش برافروختگی در صورت، ناحیه بینی، گونه ها و هم چنین بیماری واریس مصرف می شود.

پودر برگ های جوان خشک شده: پودری که از برگ های خشک شده مو به دست می آید، تاثیر فراوانی در رفع خونریزی مانند خونریزی های رحمی در فواصل قاعدگی دارد.

مصرف انگور رسیده:مصرف انگور رسیده با پوست نازک در درمان یبوست، التهاب معده و روده، سیاه سرفه و سل ریوی مفید است. برای کسانی که به مسمومیت مزمن از ترکیبات جیوه و سرب مبتلا شده اند روزانه انگور بدون استفاده از غذاهای دیگر مفید است.

دوشاب با شیره انگور: مصرف آن برای افرادی که بر اثر بیماری ممتد ضعیف می شوند یا کسانی که بعد از یک عمل جراحی باید تقویت شوند، بسیار مفید است.سرکه انگور: باعث قطع خونریزی داخلی، کمک به هضم غذا، تحریک اشتها و قطع صفرا می شود.

استعمال خارجی

مالیدن سرکه بر پوست برای جلوگیری از گسترش زخم های عفونی، اگزما و خارش بدن نافع است. ریختن سرکه روی محل گزیدگی جانوران سمی و برای قطع خونریزی خارجی مفید است.

منبع : خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha