سلامت نیوز : زهرا سجادی در گفت و گو با پانا، در پاسخ به اینکه آمارها اعلام می کند که میزان طلاق در ایران 8 برابر متوسط جهانی است، اظهار داشت: آماری که اعلام شده است واقعیت ندارد و در واقع سیاه نمایی است و هیچگاه نرخ طلاق در کشورمان به این میزان نیست چرا که نحوه ازدواج و طلاق در ایران با سایر کشورها متفاوت است.

معاون امور خانواده و مرکز امور زنان ریاست جمهوری اضافه کرد: در کشورهای دیگر طلاق به معنای کشور ما وجود ندارد ضمن اینکه سبک ازدواج نیز به معنای اسلامی و ایرانی با دیگر کشورها متفاوت است.

وی در ادامه تأکید کرد: شرایطی که در کشور ما وجود دارد در کشورهای دیگر وجود ندارد و این آمار که نرخ طلاق در ایران 8 برابر متوسط جهانی است، صحت نداشته و آمار طلاق در کشور ما بسیار پایین تر از آنچه اعلام می شود، است.

آمار 6 درصدی طلاق در کشور

سجادی درخصوص آمار طلاق در کشور نیز به پانا گفت: از هر یکصد ازدواج در کشور تنها 6 مورد طلاق رخ می دهد که این آمار وحشتناک نیست ضمن اینکه ما این 6 درصد را نیز نمی خواهیم و تمام تلاش ما این است که بنیان خانواده را تحکیم ببخشیم.

سجادی با بیان اینکه تأکید ما بر تحکیم خانواده است، گفت: تحکیم بنیان خانواده باید بهتر از این باشد و مقایسه ازدواج و طلاق در کشورمان با سایر کشورها غلط است.

 نرخ طلاق در کشور بر اساس آمار اعلام شده از سه درصد در سال 83 به 13 درصد در سال 88 رسیده است و میزان طلاق در ایران 8 برابر متوسط نرخ جهانی است.

این در حالی است که آمار‌ها می‌ گوید در 6‌ ماه نخست امسال ۷۰ هزار و ۸۴۱ طلاق در کشور ثبت شده که این تعداد در مقایسه با سال قبل از آن 6 درصد افزایش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha