سلامت نیوز : بر اساس جدیدترین گزارش سازمان جهان بهداشت که امروز انتشار یافت هرساله 1 میلیون و 240 هزار نفر در جهان به دلیل صدمات ناشی از تصافات ترافیکی جان خود را از دست می هند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد ؛ در "گزارش جهانی وضعیت ایمنی جاده ای 2013: حمایت از دهه اقدام" آمده است 59 درصد از آنانی که در تصادفات ترافیکی کشته می شوند بین 15 تا 44 سال سن دارند که 77 درصد ایشان مذکر هستند.

گزارش مذکور شامل اطلاعات از 182 کشور شامل 19 کشور از منطقه شرق مدیترانه    می شود که بعد از آفریقا بالاترین میزان مرگ و میر جاده ای در جهان را دارد و در مجموع این  کشورها 99 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهند.

سازمان جهان بهداشت می گوید درمنطقه آفریقا خطر مرگ به دلیل جراحت تصادف ترافیکی 1/24 در هر 100 هزار نفر، در منطقه شرق مدیترانه 3 / 21 در هر 100 هزار نفر و در منطقه اروپا 3 / 10 در هر 100 هزار نفر است.

این گزارش نشان می دهد فقط 28 کشور شامل 7 درصد از جمعیت جهان، دارای قوانین جامع ایمنی جاده ای در مورد  5 عامل کلیدی خطرناک یعنی رانندگی در حال مستی، سرعت غیر مجاز، استفاده نکردن از کلاه ایمنی موتورسیکلت، نبستن کمربند ایمنی و رعایت نکردن نکات ایمنی برای کودکان هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha