یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۸۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 703

سلامت نیوز-محققان هورمونی را یافتند که به بدن سیگنال سری ارسال می کند و می تواند به افراد چاق کمک کند در طولانی مدت وزن خود را کاهش دهند.

کشف تاثیر هورمون طبیعی پی پی بر کاهش وزن
به نقل از خبرگزاری آلمان: امپریال کالج لندن اعلام کردند این هورمون هم اکنون تنها به صورت تزریقی قابل استفاده است اما در چند سال آینده به صورت آدامس و اسپری بینی عرضه می شود.
بنابراین گزارش: به گفته محققان پلی پپتید پانکراس پی پی که در بدن تولید شده و سیگنال سری را ارسال می کند می توان به صورت مصنوعی ساخت.
این گروه تحقیقاتی چندی پیش این هورمون را که اشتها را کنترل می کند یافتند.
این هورمون به عنوان واسطه عصبی عمل می کند و به مغز فرمان می دهد که فرمان سری صادر کند.
تا پیش از این پی پی به عنوان هورمون پانکراس  شناخته شده بود که مانع از حرکات خودبخودی داده می شود.
این گزارش حاکیست: محققان دریافتند در بدن برخی افراد این هورمون بیشتر از سایرین ترشح می شود.
آزمایش بر روی 35 نفر که اضافه وزن داشتند نشان داد درمان و کاهش وزن با کمک این هورمون در آن ها موثر است.
این گزارش حاکی است: هم اکنون تنها از طریق تزریقی می توان از این روش هورمون درمانی استفاده کرد و برای تاثیرگذاری آن باید این تزریق هر روز صورت گیرد.
محققان تاکید کردند برای امتحان تاثیر شکل دیگری از داروی ساخته شده از این هورمون 3 میلیون و سیصد هزار یورو هزینه لازم است که احتمالاً شکل جدید به صورت آدامس و اسپری بینی خواهد بود.
برای نخستین بار تاثیر هورمون پی پی در گروهی از بیماران مبتلا به سرطان پانکراس مشخص شد که میزان زیادی از این هورمون در بدن آن ها ترشح می شود و مدت زمان طولانی وزن آن ها کم بود و لاغر باقی مانده بودند.
محققان تاکید کردند این هورمون به هیچ وجه عوارض ندارد، البته 5 تا هشت سال وقت لازم است تا این هورمون به عنوان داروی درمانی به بازار عرضه شود.
بر اساس این گزارش: هم اکنون از هر پنج نفر یک نفر چلق است و تا سال 2010 این تعداد به یک نفر  از 3 نفر می رسد و به همین دلیل محققان معتقدند روش های مقابله پیشگیری و درمان چاقی بیشتر باید مورد تحقیق و بررسی قرار گیرد تا با این معضل جدید قرن بیست و یکم مقابله شود.
بیشتر داروهای کشف شده در این زمینه تا به حال کمتر تاثیر گذاری از خود نشان دادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha