یکشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۴
کد خبر: 70733
سلامت نیوز : مراسم آغاز هفته سلامت قرار بود امروز در مدرسه پسرانه شاهد برهان مجرد در میدان خراسان تهران باحضور وزیر بهداشت و وزیر آموزش و پرورش البته بدون به صدا درآمدن زنگ سلامت آغاز شود اما هیچکدام از این وزرا و حتی معاونان آنها در این مراسم شرکت نکردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ تنها مسئول وزارت بهداشت که در این مراسم حاضر بود محمد اسماعیل مطلق، مدیرکل سلامت خانواده جمعیت و مدارس وزارت بهداشت بود که گفت: قبل از انقلاب شاخص امید به زندگی 54 سال بود که هم اکنون به 74 سال رسیده است.

وی ادامه داد: طبق برنامه تا سال 1404 باید حرف اول را در منطقه بزنیم و شاخص امید به زندگی به بالای 80 سال برسد.

مطلق گفت: این مسئله با افزایش خودمراقبتی و مراقبت در منزل میسر است و این در حالی است که شاخص فوت کودکان در قبل از انقلاب از هر هزار کودک 140 نفر بوده است.

وی ادامه داد: این شاخص هم اکنون از هر هزار نفر به 15 کودک کاهش یافته است.

وی با تأکید بر نقش مراقبت از پیشگیری تصریح کرد: شاخص فوت مادران نیز از دیگر شاخص‌های مهم است که قبل از انقلاب به دلیل ضعف مراقبت و در حین زایمان در هر شبانه‌روزی حدود 120 مادر در کشور فوت می‌کردند.

مدیرکل سلامت خانواده جمعیت و مدارس وزارت بهداشت گفت: این شاخص هم اکنون به کمتر از یک نفر رسیده است و تا سال 1404 باید به صفر نزدیک شود.

مطلق با اشاره به شعار هفته سلامت که «کنترل فشار خون را جدی بگیریم» است گفت: فشار خون به عوامل مختلفی وابسته است که از همه مهمتر تغییر سبک زندگی برای کنترل فشار خون است.

وی همچنین به راه‌اندازی مدارس مروج سلامت اشاره کرد و گفت: هم اکنون 20 هزار مدرسه مروج سلامت در کشور وجود دارد و طبق برنامه باید در آینده تمام مدارس کشور به مدارس مروج تبدیل کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha