سه‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۴
کد خبر: 70980

سلامت نیوز : سازمان بهداشت جهانی (WHO) با مقامات چین در خصوص اعزام کارشناسان بین‌المللی خود جهت کمک به بررسی شیوع آنفلوانزای مرغی جدید که تاکنون 24 نفر را مبتلا کرده و منجر به کشته شدن 7 تن دیگر شده، در حال رایزنی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ بر اساس این گزارش، مرد 64 ساله بازنشسته در شانگهای آخرین قربانی ویروس آنفلوانزای مرغی بوده است.

دولت شانگهای گفت: این مرد یکشنبه شب، یک هفته پس از لرز جان خود را از دست داد.

این مرد چهارشنبه گذشته به دنبال درمان‌های پزشکی برای شرایط مانند ذات‌الریه بوده است. صبح روز یکشنبه، وضعیت او بدتر شد، تنفس وی دچار مشکل شد و برای درمان در بیمارستان بستری شد اما بعد از چند ساعت درگذشت.

«مایکل اولری» رئیس دفتر WHO در پکن به خبرنگاران گفت: WHO به تلاشهای چین برای ردیابی و کنترل شیوع H7N9 اطمینان دارد اما مایل است که در خصوص رشد این ویروس در سطح جهانی تیمی را به این کشور اعزام کند.

اولری گفت، این تیم به احتمال زیاد شامل کارشناسان اپیدمیولوژیک، آزمایشگاهی و ارتباطات است.

شیوع آنفلوانزای پرندگان این روزها یکی از نگرانی های مردم چین است.

این در حالی است که سه مورد دیگر ابتلای به ویروس «اچ 7- ان -9» در شرق این کشور، گزارش شده است.

از سوی دیگر، مسئولان بهداشت چین اطمینان داده‌اند که همه‌گیری این ویروس را مهار خواهند کرد.

مدیر مرکز کنترل و پیشگیری این ویروس گفت: دور جدید شیوع ویروس اچ 7- ان 9 برخاسته از ویروسی است که متعلق به پرندگان است. اما هنوز شواهدی که نشان دهنده سرایت آن از انسان به انسان باشد، دیده نشده است.

رئیس سازمان جهانی بهداشت نیز گفت تا به حال هیچ موردی از ابتلا به این ویروس در خارج از چین گزارش نشده است.

وی همچنین افزود: سازمان جهانی بهداشت در رابطه با این امر هیچ نوع بازرسی در نقاط ورود به کشورها یا محدودیت برای تجارت و مسافرت بین کشورها توصیه نکرده است.

گزارشها نشان داده است که بیش از 500 نفر از افرادی که در تماس با این بیماران بوده‌اند، هم اکنون از نزدیک تحت مراقبت قرار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha