شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 7103

به گفته محققان 20 تا 30 درصد از نیازهای انرژی بدن با چربی رژیمی تامین می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری هلت دی نیوز، محققان اعلام كردند، مردم باید بدانند كه چه نوع چربی های برای آنها مفید و كدام برای آنها مضر است.
بنابراین گزارش، كارشناسان كانادایی و آمریكایی تیمی را تشكیل دادند تا این تیم چربی های خوب و بد را از هم مشخص كنند زیرا 20 تا 30 درصد از نیازهای انرژی بدن را چربی های رژیمی تامین می كنند.
همچنین به گفته كارشناسان، سلامت ترین نوع چربی ها در روغن های نباتی مایع، میوه های مغز دار، دانه ها و چربی های غیر اشباع امگا 3 در ماهی های چرب مثل ماهی آزاد، ساردین و ماهی صدف دار یافت می شود. آنها هشدار دادند چربی های اشباع شده و اسیدهای چرب ترانس برای بدن مضر است.
چربی های اشباع شده در گوشت های چرب و محصولات لبنیاتی پرچرب یافت می شوند. اسیدهای ترانس نیز در كنسروها، كراكرها و خوراكی های پرچرب وجود دارند. مصرف كنندگان باید برچسب های تغذیه روی محصولات غذایی را بخوانند تا بدانند كه چه نوع چربی در مواد غذایی آنها وجود دارد.
به گفته محققان خوردن مقادیر زیاد میوه و سبزی، غلات درسته، سبزی های بنفشی، میوه های مغز دار و دانه ها و همچنین خوردن گوشت های  بدون چربی، گوشت مرغ، محصولات لبنیاتی كم چرب، ماهی هایی كه سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 مثل ماهی آزاد و مارگاردین و روغن های بدون هیدورژن برای بدن می توانند مفید باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha