چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۵

سلامت نیوز : مدیرکل دفتر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت گفت: سن امید به زندگی در کشور در حال حاضر در مردان 72 سال و در زنان 74 سال است که این شاخص باید در چند سال آینده در زنان به 76 سال و در مردان به 74 سال ارتقاء یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر محمداسماعیل مطلق در بازدید از مرکز بهداشت شرق اهواز، اظهار کرد: شاخص مرگ و میر مادران از نظر سازمان جهانی بهداشت 30 در 100 هزار تولد زنده است که هم اکنون این شاخص در کشور ایران به 22 در 100 هزار تولد زنده رسیده است.

وی با اشاره به برنامه چشم‌انداز 20 ساله کشور گفت: باید تا سال 1404 در خصوص پیشرفت در حوزه پزشکی و کاهش مرگ و میر حرف اول را در منطقه بزنیم.

مطلق افزود: یکی از شاخص‌های مهم توسعه، کاهش میزان مرگ و میر کودکان زیر یک سال است که این رقم در ایران از 150 در یک‌هزار تولد زنده، هم اکنون به 18 در یک‌هزار رسیده و انتظار داریم که تا سال 2015 این شاخص به کمتر از 15 در یک‌هزار برسد.

مدیرکل دفتر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت، وضعیت شاخص‌های بهداشتی کشور در حوزه مدیترانه شرقی را بین رتبه هفتم تا نهم اعلام و اظهار امیدواری کرد که این شاخص ارتقا یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha