مسوول"اتاق فكر سلامت" گفت : سرمایه‌گذاری در فرهنگ بزرگترین سرمایه- گذاری در عرصه سلامت است و ازاین طریق می‌توان فرهنگ سلامت جامعه را ارتقا بخشید.

دكتر "علی اصغر هدایتی" در گفت و گو با ایرنا یادآور شد: اتاق فكر سلامت، شعار امسال خود را "جامعه سالم با سرمایه‌گذاری در فرهنگ سلامت" نام‌گذاری كرده است.

وی تاكید كرد : باید نهادهای مختلف فرهنگی به فرهنگ‌سازی در عرصه سلامت بپردازند.

رییس جهاددانشگاهی دانشگاه علوم پزشكی شهیدبهشتی افزود: هرگونه تغییر و تحول مثبت درارتقای سلامت جامعه، مستلزم تغییر در نگرش و باور است و تا زمانی كه در نگرش تغییری ایجاد نشود نمی‌توان در رفتار تغییر ایجاد كرد.

مسوول اتاق فكر سلامت ، پیش نیاز توسعه كشور را تفكر صحیح دانست و گفت : تفكر صحیح و قاعده‌مند مستلزم انسجام و انضباظ فكری است.

وی افزود: برای رسیدن به این مدل و نیاز به سامانه تفكر در كشور، اتاق فكر سلامت توسط جهاد دانشگاهی دانشگاه علوم پزشكی دانشگاه شهید بهشتی در سال ‪ ۱۳۸۴‬تاسیس شد.

دكتر هدایتی خاطرنشان كرد: "سلامت" فقط به معنای نبود بیماری نیست و مباحث اجتماعی، روانی، فیزیكی و معنویت را نیز در برمی‌گیرد.

به گفته وی "تولید ایده" و "كاربست ایده" دو كار ویژه اساسی اتاق فكر سلامت است و در این راستا تاكنون حدود ‪ ۷۰‬جلسه حمایت طلبی و نشست علمی - تخصصی توسط این اتاق برگزار شده است.

مسوول اتاق فكرسلامت افزود : براین اساس صاحبان دانش و تجربه درعرصه سلامت، مدیران اجرایی كشور، تصمیم‌گیران و سیاست‌گذاران ،اعضای هیات علمی دانشگاه ها، دانشجویان و نخبگان كشور بنا بر موضوع نشست در دیدارهای اتاق فكر سلامت گرد هم می‌آیند.

به گفته وی ، معاون پژوهش و فناوری وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی، دبیر شورای عالی اطلاع رسانی،نماینده سازمان بهداشت جهانی،ریاست شبكه خبر و مشاور وزیرامور خارجه از جمله افراد شركت‌كننده درنشست‌های اتاق فكر سلامت بوده‌اند.

هدایتی باتاكید بر استقبال جامعه علمی كشور از اتاق فكر سلامت افزود:
ایده‌های اتاق فكر سلامت برای عملیاتی شدن به دستگاه‌های اجرایی مربوط ارایه می‌شوند.

مسوول اتاق فكر سلامت برقراری ارتباط بین اتاق فكر سلامت ایران را با اتاق فكر سلامت سایر كشورهای جهان رااز جمله برنامه‌های آینده این مركز ذكر كرد.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha