رییس كمیته علمی انجمن حمایت از بیماران ام اس با بیان این كه اغلب بیماران مبتلا به ام اس در سنین 20 تا 40 سال هستند، گفت: در این میان، تعداد زنان 2 برابر مردان تخمین زده می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز، دكتر محمد صحرائیان در مراسم ضیافت افطار این انجمن افزود: به طور متوسط، زنان مبتلا به ام اس در سنین 30 سال قرار دارند.

وی با بیان این كه 80 درصد بیماران مبتلا به ام اس در صورت عدم پیگیری درمان خود قادر به حركت نیستند، یادآو رشد: ام اس درمان قطعی ندارد ولی می‌توان با كمك داروهای درمانی، تعداد حملات بیماری را كاهش داد.


رییس كمیته علمی انجمن حمایت از بیماران ام اس گفت: هنوز علت بروز این بیماری در افراد مشخص نشده است، اما به نظر می‌رسد ام اس زمانی افراد را مبتلا می‌كند كه سیستم دفاعی علیه بدن اقدام كرده و تخریب مغز و نخاع را موجب شود.

صحراییان با استناد به نتایج صورت گرفته در مورد این بیماری از قرن چهاردهم میلادی تا كنون خاطرنشان كرد: استرس، ناراحتی و هیجانات روحی، زمینه ساز تشدید علائم این بیماری هستند، به طوری كه در یكی از مقالات علمی بر نقش كاهش استرس در بیماران مبتلا به ام اس به اندازه نقش دارو تاكید شده است.

وی با اشاره به انواع علائم مختلف ام اس، این علائم را وابسته به تخریب قسمت‌های مختلف مغز و نخاع، عنوان كرد و گفت: نابینایی ناگهانی، ضعف و سستی آنی،‌ بر هم خوردن تعادل و بی اختیاری ادرار از علائم مختلف بیماری ام اس هستند.


وی به شیوع بالای بیماری ام اس در كشور اشاره كرد و گفت: به دلایل نامعلوم، برخلاف شیوع كم این بیماری در خاورمیانه، ام اس در ایران تعداد زیادی از افراد جامعه را درگیر كرده است.


رییس كمیته علمی انجمن حمایت از بیماران ام اس با اشاره به روند صعودی ابتلا به ام اس در كشور گفت: این بیماری اگرچه تا 20 سال پیش ناشناخته بود اما در حال حاضر با ابتلای بسیاری از هموطنان به ام اس، اغلب افراد جامعه به آن آشنایی دارند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha