شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۷
کد خبر: 71849
سلامت نیوز : سیداسماعیل حسن‌پور، فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی، در گفت‌و‌‌گو با برنا اظهار داشت: 80 تا 90 درصد افرادی که برای جراحی زیبایی بینی مراجعه می‌کنند به عمل جراحی نیاز دارند. معمولاً در 10درصد عمل‌هایی که روی بینی‌ها انجام می‌شود، درصورتی انجام نشدن عمل نیز، اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد.

وی ادامه داد: افراد خواهان عمل جراحی بینی چند دسته‌اند که یک گروه از این افراد طالب زیبایی بیشتری هستند و دوست دارند ترکیب بهتری به صورت و چهره خود بدهند و تصور می‌کنند با انجام جراحی به خواسته خود می‌رسند. اما همیشه این تصور درست نیست و نیز در برخی از موارد نیازی به عمل نیست و صورت و بینی فرد مناسب است.

معاون آموزشی بیمارستان 15 خرداد تصریح کرد: گروه بعدی افرادی هستند که در کل صورت مشکل دارند و فکر می‌کنند با انجام عمل بینی، مشکل کلی صورتشان اصلاح می‌شود. به این افراد هم باید گفت که بینی بخشی از صورت است و تابع مقررات خاص خودش است و ترکیبش باید در صورت فرد مناسب باشد.

وی افزود: بعضی‌ها به دلیل وضعیت خاص بینی‌شان این عمل را انجام می‌دهند؛ مثلاً پوست بینی‌‌شان کلفت است یا، به‌اصطلاح، بینی گوشتی دارند یا بینی‌شان پره‌های بزرگی دارد که همزمان این پره‌ها چاق هستند. هیچ‌کدام از این دلایل کافی نیست و ممکن است از عمل هم نتیجه نگیرند.

مدیر گروه جراحی پلاستیک دانشگاه شهید بهشتی گفت: تعدادی از مراجعه‌کنندگان واقعاً در بینی‌شان مشکل دارند؛ برای مثال، دارای شکستگی‌های قدیمی و انحراف در بینی هستند، استخوان برجسته یا ترکیب غیرموزون در بینی دارند یا بینی‌شان نسبت به کل صورت ناموزون است. آن‌ها می‌توانند این عمل را انجام دهند و از جراحی هم سود ببرند.

حسن‌پور در ادامه اظهار داشت: اگر عمل زیبایی طبق استانداردها و در چارچوب علمی انجام نشود، ممکن است فرد، بینی طبیعی خود را از دست بدهد و در تنفس، تکلم، بویایی و تهویه مطبوع ریه‌ها دچار اختلال شود.

وی ادامه داد: عمل جراحی بینی یک عمل آسان و قابل‌پیش‌بینی نیست و حتماً باید ضرورت جدی آن احساس شود تا این عمل به نتیجه مطلوب و موفق برسد.

معاون آموزشی بیمارستان 15 خرداد اظهار داشت: معمولا 5 تا 10 درصد بیمارانی که عمل می‌شوند، ممکن است دچار عوارض جزئی شوند که با گذشت زمان، می‌شود آن را اصلاح کرد.

وی با اشاره به این‌که اگر جراح، متحصص و متبحر باشد، مشکلی پیش نخواهد آمد، تأکید کرد: در صورتی که جراحی زیبایی با مراقبت باشد و امراض و بیماری‌ها و نیز سن مریض در نظر گرفته شود و از تکنیک‌های مناسبی در عمل بهره گیرد، گرفتاری و مشکلی پیش نخواهد آمد.

مدیر گروه جراحی پلاستیک دانشگاه شهید بهشتی با بیان این‌که بی‌تجربگی جراح ممکن است عوارض جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشد، گفت: تجربه و آموزش جراح می‌تواند در نوع عمل جراحی و بروز عوارض نامطلوب مؤثر باشد.

سیداسماعیل حسن‌پور، فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی، در پایان گفت: حتماً پیش از جراحی، باید بیماران درباره داروهای رژیمی که قبلاً مصرف کرده‌اند یا در حال مصرفشان هستند با جراح پلاستیک بینی خود صحبت کنند؛ چراکه برخی از این داورها موجب ایجاد عوارض جدی پس از عمل جراحی بینی می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha