دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۷
کد خبر: 72010

سلامت نیوز :وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به منویات رهبری، سبک زندگی ما باید به سوی اسلامی شدن حرکت کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر محمد حسن طریقت منفرد در ادامه سفر به استان خوزستان در جلسه شورای اداری شهرستان بهبهان گفت: یکی از نیازهای کشور در بحث بهداشت و درمان تربیت نیروی ماهر و کارآمد است که در این زمینه از وضعیت خوبی در کشور برخوردارهستیم.

وی با بیان این مطلب که باید در جهت ارتقای سطح جذب خیرین در امر سلامت و درمان حرکت کنیم، افزود: دانشگاههای ما نیروهای بسیار خوبی را در زمینه بهداشت تربیت کرده‌اند و ما باید در کنار پزشکان، پیراپزشکان ماهری را نیز تربیت کنیم زیرا حدود 20 تا 30 درصد درمان بر عهده پزشکان است در حالی که 80 درصد مابقی آن به پیراپزشکان مربوط می شود.

وزیر بهداشت با اشاره به تحریم‌های دارویی ایران از سوی غرب گفت: استکبار جهانی با تحریم‌های خود در خصوص دارو تصور می کرد که می تواند به اهداف خود برسد در حالی که با برنامه ریزی دقیق به جز در مواردی به هیچ عنوان شاهد کاستی در زمینه دارو نبوده‌ایم و آنها باید این آرزو را با خود به گور ببرند.

وی با تاکید بر این نکته که باید در جهت خودکفایی واقعی گام برداریم، خاطرنشان کرد: تلاش و برنامه ریزی همه ما باید در جهت صحبت های رهبری با محوریت حرکت به سوی سبک زندگی اسلامی باشد.

دکتر طریقت منفرد ضمن اشاره به روی آوردن مردم کشورهای اروپایی به مصرف محصولات ارگانیک ادامه داد: یکی از مشکلات چشمگیر در بحث سلامت موضوع تغذیه است که بیماری هایی مانند پوکی استخوان هم از همین امر نشات می گیرد که راه حل آن تغییر سبک زندگی به سوی اسلامی شدن است.

وزیر بهداشت افزود: بهبهان یکی از شهرستان های پیشرو در اجرای برنامه پزشک خانواده است که منبع مورد نیاز آن برای سه ماهه اول سال جاری تامین شده است که باید بطور صحیح و علمی اجرا شود.

وی در پایان گفت: اساس طب بر پایه طب عمومی است بخصوص در مراقبت های اولیه و بهداشت که انشالله اجرای برنامه پزشک خانواده عاملی برای اجرایی شدن طب عمومی خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha