شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۸
کد خبر: 72385
سلامت نیوز : چه بخوریم، چه نخوریم؟ کنگر، هورمون گیاهی است کنگر هضم غذا را آسان می‌کند و جراحات روده را التیام می‌بخشد. این گیاه برای افرادی که به مرض پیسی مبتلا هستند مفید است. مصرف زیاد کنگر هر چند که برای کلیه و مثانه مضر است؛ اما ریشه این گیاه برای این بیماران مفید است. کنگر دارای ویتامین‌هایA، B، و E، است و املاح زیادی به همراه دارد. کنگر دارای هورمون‌های گیاهی بوده و ترشحات غدد را تقویت می‌کند؛ از این رو در معالجات هورمونی بسیار مفید است. توت‌فرنگی، میوه بیماران دیابتی توت‌فرنگی سرشار از ویتامین‌های b، c، قند، سلولز، مواد چربی و دارای آهن، آهک، فسفر، منیزیم، پتاسیم، سدیم، سیلیس و ید است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خورشید ؛ این میوه همچنین مقوی، خنک، ادرارآور و تصفیه‌کننده خون است. توت‌فرنگی برای اشخاصی که بیماری قند دارند، بسیار مفید است. این میوه دارای موادی است که املاح معدنی را زیاد کرده و بدن را تقویت می‌کند. بنابراین مصرف آن برای اشخاصی که ضعیف یا مسلول هستند، مفید است. گوجه‌سبز، ترمز چربی خون گوجه‌سبز غنی از ویتامین C است. مصرف این میوه برای بهبود طعم دهان مفید است. همچنین گوجه‌سبز خاصیت مسهلی دارد و تأثیر شگرفی بر کاهش فشار و چربی خون، حذف رسوبات از خون و تنظیم عملکرد معده و روده دارد.

این میوه اثرات قابل توجهی در جلوگیری از بیماری‌هایی مانند چربی خون بالا، پیری سلول‌ها و سرطان دارد.مصرف گوجه‌سبز برای درمان شب‌كوری، بیماری‌های نقرس، رماتیسم و تصلب شرائین مفید است. چغاله‌بادام، سرشار از کلروفیل چغاله‌بادام، میوه درخت بادام است که این میوه در ابتدای رویش تا حدودی سفت بوده و قشر خارجی آن سبزرنگ و پوشیده از کرک ظریفی است که چغاله‌بادام نامیده می‌شود. این میوه نارس باعث تقویت لثه و ریشه دندان‌ها می‌شود و برای خشكی دهان مفید است. چغاله‌هایی كه مقداری تلخی دارند حاوی مقدار بسیار كمی اسید سیانیدریك و تركیبی از سم خطرناك سیانور است كه مصرف زیاد آن می‌تواند منجر به مسمومیت در مصرف‌‌كننده شود. چغاله بادام سرشار از کلروفیل است. کلروفیل به تولید منیزیم کمک شایانی می‌کند و منیزیم برای کاهش گرفتگی عضلات نقش بسزایی دارد. استامینوفن استامینوفن مسکنی غیرمخدر است که در موارد دردهای خفیف تا متوسط مانند سردرد، دندان‌درد، دردهای استخوانی و دردهای ناشی از جراحی‌های کوچک مصرف می‌شود.

اما کاهش تب، معروف‌ترین خاصیت این دارو است. قرص استامینوفن را می‌توان برای سهولت بلع، خرد کرد یا آن را با مقدار اندکی از موادغذایی مانند ماست یا مربا مخلوط کرد. درصورتی که پس از مصرف این دارو دچار هر یک از عوارض زیر شدید آن را قطع کنید و با پزشک تماس بگیرید: زردی پوست یا چشم‌ها، اسهال، بی‌اشتهایی، تهوع، معده درد، تورم‌ یا حساسیت‌ در بالای‌ شکم، مدفوع‌ سیاه‌ و قیری‌ شکل‌، ادرارخونی یا کدر، کاهش‌ ناگهانی‌ ادرار، کبودشدگی‌ یا خونریزی‌ غیرعادی‌، بثورات‌ جلدی، زخم‌های‌ دهانی، تب‌ یا گلودردی‌ که‌ پیش‌ از درمان‌ وجود نداشته‌ باشد. طرز تهیه داروی گیاهی سرماخوردگی گل بابونه 20 گرم آویشن شیرازی 10 گرم برگ مریم گلی 10 گرم یک قاشق غذاخوری از مخلوط فوق را که قبلا کوبیده و نرم شده است را در یک لیوان آب‌جوش ریخته و به‌مدت 20دقیقه بگذارید دم بکشد سپس آن را صاف كرده و روزی سه بار هر بار یک فنجان میل کنید. درمصرف داروهای ضدحساسیت احتیاط کنید مصرف داروهای آنتی‌هیستامین که هنگام بروز حساسیت مصرف می‌شود، می‌تواند مشکلاتی را نیز برای بیمار ایجاد کند.

از آنجایی که این داروها ترشحات مخاطی را غلیظ می‌کند، ممکن است درصورت سینوزیت عفونی یا عفونت باکتریایی باعث بدتر شدن علائم شود. بنابراین افراد مبتلا به سینوزیت عفونی یا باکتریایی حتی در فصل آلرژی نیز نباید آنتی‌هیستامین مصرف کنند. مشکل دیگر آن است که آنتی‌هیستامین‌ها در طول زمان اثربخشی لازم را از دست می‌دهند و بیماران مجبور می‌شوند نوع متفاوتی از این داروها را مصرف کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha