یکشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۲
کد خبر: 72503

سلامت نیوز :  کارشناسان تغذیه تاکید دارند: مصرف مداوم آووکادو کیفیت رژیم غذایی و شاخص‌های اصلی سلامت را ارتقا می‌دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ بررسی مطالعات انجام شده طی سال‌های 2001 تا 2008 میلادی حاکی از آن است که مصرف آووکادو به بهرمندی از یک رژیم غذایی سالم، افزایش سطح کلسترول خوب، کاهش خطر سندرم متابولیک و کاهش وزن بدن کمک می‌کند.

سندرم متابولیک که خطر ابتلا به بیماری قلبی را در انسان تشدید می‌کند با علائمی همچون فشار خون بالا، افزایش قند خون و افزایش سایز دور کمر خود را شناخته می‌شود.

در این بررسی، پزشکان کیفیت رژیم غذایی 17 هزار و 567 فرد 19 سال و به بالا را مورد مطالعه قرار دادند. از بین افراد شرکت کننده در این مطالعه 347 نفر، آووکادو را در رژیم غذایی روزانه خود گنجاندند.

در این آزمایش‌ها آشکار شد افرادی که آووکادو مصرف می‌کنند تمایل بیشتری به مصرف سایر میوه‌ها و سبزیجات دارند و کمتر به مصرف مواد قندی و شیرین روی می‌آورند.

همچنین مصرف کنندگان این میوه حجم بیشتری از مواد مغذی و مفید نظیر فیبر خوراکی، ویتامین E و K، پتاسیم و منیزیم در طول روز دریافت می‌کنند.

این مطالعه تنها به رابطه بین مصرف آووکادو و نقش آن در داشتن بدنی سالم‌تر اشاره دارد و انجام بررسی‌های بیشتری برای کشف چگونگی این تاثیرگذاری لازم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha